Natúrparkok ízei: helyi termékek, gasztronómiai különlegességek és kulturális programok
A Magyar Nemzeti Natúrparkok együttműködésével idén is az ország több pontján rendezik meg október 21. és 25. között a Natúrparkok Ízei rendezvénysorozatot – közölte az MTI-vel szerdán Básthy Béla, a Magyar Natúrpark Szövetség elnöke.
A lokális gasztronómiai és kulturális különlegességeket bemutató rendezvények a helyi értékeket, a nemzeti parkok és natúrparkok területén megtermelt, begyűjtött és feldolgozott termékeket tárják a látogatók elé – mondta.
Hozzáfűzte: a programokra látogatókat a tájegységekre jellemző ínyenc falatokkal várják, akik a helyi cikkek széles választékából és a Nemzeti Parki Termék védjegyet elnyert termékekből válogathatnak, kóstolhatnak.
Básthy Béla felsorolása szerint október 22-én Vértesbogláron, a fennállásának tizedik évfordulóját ünneplő Vértesi Natúrparkban szakmai konferenciával és jubileumi ünnepi programokkal, október 23. és 25. között Hortobágyon, a Szatmár-Beregi Natúrparkban Darufesztivállal, október 24. és 25. között Kőszegen, az Írottkő Natúrparkban a hagyományos Orsolya-napi vásárral, ugyanekkor a Hollókőn, a Cserhát Natúrparkban szintén kirakodóvásárral, kerékpáros és gyalogos túrákkal, október 24-én Alsómocsoládon, a Hét Patak Gyöngye Natúrparkban szintén helyi termékek kóstolójával, illetve ökojászóházzal és közlekedési vetélkedővel várják az érdeklődőket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Két napig Korea a Margit-szigetre költözik: indul az ingyenes KoreaON 2025 kulturális fesztivál!
A budapesti nyár idén is elhozza a KoreaON kulturális fesztivált,…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >