Naturalizmus az új trend
A természetes összetevők alkalmazása és a környezetbarát csomagolás az uralkodó trendek a samponok piacán, a hazai gyártók termékfejlesztései ma már főként ebbe az irányba mutatnak. A szegmens a prémium termékek felé tolódik el, a fogyasztók speciális igényeket támasztanak a gyártókkal szemben akár az állati eredetű, akár az allergén komponensek kizárására vonatkozóan.
A Henkel Magyarország Kft. junior brand managere, Győri Abigél arról tájékoztat, hogy a samponpiac dinamikus növekedéssel zárta a 2018-as évet, és ez a trend az idei évkezdéskor is folytatódott.
– Ez a növekedés nagymértékben köszönhető új márkák megjelenésének a piacon, ezek többsége valamilyen speciális hajproblémára kínál megoldást, vagy természetes összetevőket tartalmaznak, és mentesek bizonyos káros összetevőktől, így a kisebb szegmensek növekedtek, míg a klasszikus termékek növekedése kicsit megtorpant – tudjuk meg Győri Abigéltől. – A naturális trend immár 1-2 éve meghatározza ezt a piacot, mind a régen piacon lévő, mind az újonnan megjelenő márkák ebbe az irányba bővítik a sampon termékpalettát.
A Henkel Beauty Care üzletág is reagál ezekre a trendekre, így amellett, hogy a meglévő márkáik portfólióit frissítik és bővítik a naturális trendeknek megfelelően, több új prémium márkát is piacra dobtak, amelyek ma már meghatározzák a hajápolási piacot.
– A naturális, „mentes” trend ugyanakkor kéz a kézben jár a környezetbarát, fenntartható termeléssel, csomagolásokkal is, amely irányban szintén előrehaladottnak tekinthetőek termékeink, hiszen minden új termékünk már bizonyos mértékben újrahasznosítható, vagy újrahasznosított anyagokból készül. A Henkel a világ több pontján is igyekszik eleget tenni ezen kötelezettségének, legyen szó helyi termelők támogatásáról a fenntartható termelés jegyében, vagy épp szemétgyűjtő és azokat újrahasznosító projektekről, melyek a csomagolásainkban, flakonjaink összetételében köszönnek vissza – hangsúlyozza Győri Abigél.
Az egyik legjobb példa ezen törekvéseik bemutatására a Nature Box haj-, és testápolási márka piacra dobása, ahol minden termék vegán, azaz mentes bármiféle állati eredetű összetételtől, szilikon-, parabén-, színezékmentes, és 100%-osan hidegen préselt olajokat tartalmaz, ami segít a hajnak és a bőrnek megkapni sok hasznos vitamint és ásványi anyagot. Idén is bővítették a márka portfólióját egy új, gránátalmás termékcsaláddal, és az elkövetkező időszakban további terveik vannak a prémium márkáikra vonatkozóan.
– A régebb óta a piacon lévő márkáink életében is egyre meghatározóbb jelenség a prémium, naturális trend, erre tökéletes példa idén a Syoss Pure termékcsalád bevezetése, ami a 10 éves Syoss márkánk hajápolási portfólióját színesíti mentes, környezetbarát és allergiabarát samponokkal, hajbalzsamokkal és pakolással – teszi hozzá Győri Abigél.
Mentes termékek, környezetbarát csomagolásban
A Procter & Gamble értékben stabil piacon értékesítette hajápolási márkacsaládjait (Head&Shoulders, Pantene, Aussie márkák sampon és hajápoló termékei).
– Az utóbbi években megfigyelhető volt a hajápoló termékek terén az egyedi megoldásokra való törekvés, a speciális igények kiszolgálása, amely a teljes piacot a prémium termékek irányába tolja – jelzi Krubl Yvette, a cég közép-európai vállalati kommunikációs managere, aki szintén azt tapasztalja, hogy a természetes alapanyagok és a környezetvédelem egyre erősebben jelenik meg a hajápolás területén is. Mint mondja, az új generációs samponok és hajbalzsamok között erősödött az organikus hajerősítő és kímélő termékek térnyerése. A termékek az ápolt haj volumennövelésénél és illatosításánál jóval többet nyújtanak, mind az összetevőket, mind a kiszerelést tekintve.
– Mi is igyekszünk ezeknek az elvárásoknak megfelelő hajápoló termékeket kínálni, így a trendekhez igazodva júliustól a Herbal Essences termékcsaláddal (5 kollekció, sampon és hozzá illő hajbalzsam) is találkozhatnak majd a magyar fogyasztók a boltok polcain. A Herbal Essences termékcsalád Pure kollekciója növényi alapanyagokból készül, azok élettani hatásait használja fel. Úgy működik, mint a superfood a testtel, azaz belülről védik a hajat, megkötik, semlegesítik és eltávolítják a szabadgyököket, melyek károsíthatják a hajszálakat. Minden egyes samponunkat és hajbalzsamunkat az Angol Királyi Növénytani Intézet (KEW) ellenőrizte és hitelesítette. A Herbal Essences élményt a Kew 260 éves szakértelme és kutatásai garantálják. Termékeink a bennük lévő növények által hatnak lelkünkre és szépségünkre a kókusztej csodálatos és élénkítő illata vagy éppen a menta frissessége kíséretében – ismerteti Krubl Yvette.
A Procter & Gamble tapasztalatai szerint a naturális, „mentes” trend megkívánja a környezetbarát, fenntartható termelést és csomagolást is, ami természetesen az esetükben sincs másképpen. A fenntarthatóság termékeik alapja, ezért is alkották meg a Head&Shoulders és a Herbal Essences esetében is a tengeri kollekciót, melyekben a vizekből összeszedett műanyag szemét kerül feldolgozásra és 25%-ban épül be a termékek csomagolásába.
A közép-európai vállalati kommunikációs manager a fogyasztói trendekről szólva azt is megemlíti, hogy a vásárlók előszeretettel vásárolnak online piactérben, kiszerelések közül pedig a 400 ml-es a legnépszerűbb méretváltozat. A fogyasztók hatékony elérésében mind ATL-, mind BTL-csatornákat igénybe vesznek, ahol a TV és a közösségi média szerepe kiemelt.
Fókuszban a fiatalok
A Beiersdorf Kft.-nek az elmúlt időszakban három nagyobb bevezetése volt a samponok piacán. 2018 nyarán kerültek a polcokra a NIVEA Szárazsamponok, melyek gyorsan és könnyen használhatóak, így két hajmosás között sem kell lemondani a friss és élettel teli frizuráról.
– A kellemes illatot és friss érzést nyújtó szárazsamponok két variánsban, egy közepes és egy sötét árnyalatú hajra való formulával jelentek meg. Másik bevezetésünk szintén a tavalyi évre tehető, ekkor vezettük be a micellás technológiával rendelkező samponjainkat, melyek kíméletesen, mégis hatékonyan tisztítják és ápolják a hajat és a fejbőrt. A Micellás Samponok összesen három variánsa jelent meg, egy tisztító sampon citromfűkivonattal, egy erősítő sampon vízililiommal, és egy hidratáló sampon kéklótusz-kivonattal. Valamint az idei évben került bevezetésre a Hairmilk Natural Shine termékcsaládunk is, mely tejfehérje, selyemfehérje és selyemolaj összetevőinek köszönhetően belülről táplálja a hajszálakat, és természetes ragyogást kölcsönöz az enyhén sérült vagy fáradt hajnak. A termékcsalád sampont és kondicionáló termékeket foglal magába – fejti ki Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője.
Marketingkommunikációjukban a fiatalok elérésére fektetnek nagyobb hangsúlyt, melyhez a digitális csatorna, illetve az influencer kommunikáció eszközeihez nyúlnak.
B. K.
Kapcsolódó cikkeink
Az idei szépségtrendek élén a göndör hajápolás, a bőrápolás és a fényvédelem áll
Idén jelentősen növekszik a göndör, hullámos és Afro-textúrájú hajra szabott…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >