Narancs, őszibarack, alma a sorrend mennyiségben
A gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma értékben 9 százalékkal csökkent 2009. február–2010. januárban, az előző évhez képest. Így az éves piac mérete valamivel 42 milliárd forint felett maradt. Mennyiségben a mínusz 13 százalék mintegy 212 millió literes piacot jelent. Többek között ezt tárta fel a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Az egy literre jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár legutóbb december–januárban italnál 161, nektárnál 232, dzsúsznál pedig 267 forint. A drágulás mértéke italnál 7, nektárnál 9 százalék, az előző, hasonló periódushoz képest. A dzsúsz átlagára viszont 1 százalékkal csökkent. A kereskedelmi márkák rész-aránya mennyiségben 34 százalék, mind legutóbb december–januárban, mind egy évvel korábban.
Gyümölcstartalom szerint a 100 százalékos dzsúsz mutatója nagyobb lett, a nektáré és az italé viszont kisebb. Bár továbbra is az ital a legnépszerűbb; értékben a bolti forgalom közel fele jutott rá. Figyelemre méltó, hogy egyre koncentráltabb a gyümölcslé bolti eladása. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló
401–2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése 1 százalékponttal, 37 százalékra nőtt 2009. február–2010. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor a hipermarket mutatója 27-ről 28 százalékra emelkedett. Az ízek versenyében évek óta fej-fej mellett halad a narancs és az őszibarack. Piaci részesedésük egyaránt 18-19 százalék között mozog az utóbbi években, mennyiséget tekintve. A legutóbbi adatok szerint az őszibarack pozíciója némileg gyengült; 18 százalék jutott rá a mennyiségi forgalomból, míg a narancsra 19. Nem sokkal marad el tőlük az alma és a vegyes gyümölcs, 16, illetve 15 százalékos piaci részesedéssel. Értéket tekintve is a narancs vezet (19 százalék). Utána következik a vegyes gyümölcs (16), őszibarack (15) és alma (12).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >