Napenergiával termeli meg az áruházi energiaszükséglet 26 százalékát a Tesco
Napelemes háztartási méretű kiserőműveket épített ki 25 áruháza tetején a Tesco szerte az országban. A megújuló energiát biztosító erőművek az érintett üzletek energiafelhasználásának átlagosan 26 százalékát képesek fedezni, és évi több mint 150 millió forint költségmegtakarítást jelentenek a vállalat számára. A több mint 1,3 millió euró értékű beruházással a Tesco újabb fontos lépést tett annak érdekében, hogy működése 2035-re karbonsemlegessé váljon.
Országszerte 25 áruházában épített ki napelemrendszert a Tesco, melyek az üzletek tetején, helyben állítanak elő villamos energiát. A 2023. november és 2024. február között zajló telepítés eredményeként a vállalat az üzletek energiafogyasztásának átlag 26 százalékát tudja kiváltani saját termelésű villamos energiával, amivel az áruházlánc számításai szerint több mint 150 millió forintot tud megspórolni.
Tanúsítványokon keresztül a Tesco már 2020 óta 100 százalékban megújuló villamos energiát használ, fenntarthatósági célkitűzései között szerepel azonban a karbonsemleges működés elérése 2035-ig, amelyet 2050-re a teljes ellátási láncra is szeretne kiterjeszteni. Az 1.377.000 euró értékű beruházás újabb mérföldkő a Tesco életében a hálózati energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás tényleges csökkentésére, melyet az elmúlt években számos egyéb intézkedéssel támogatott. 2016 óta a károsanyag-kibocsátás 63 százalékkal csökkent köszönhetően többek között a LED-világításra való átállásnak vagy a zárható hűtőajtók használatának.
A nemrég kiépített napelemrendszerek üzembe helyezése folyamatosan zajlik, és a Tesco a tapasztalatok fényében dönt majd a további tervezett napelemes bővítések részleteiről.
Kapcsolódó cikkeink
Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Nagy István: beláthatatlanok a műhús terjedésének következményei
A műhús terjedésének következményei beláthatatlanok, térnyerése mind a termelőket, mind…
Tovább olvasom >Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >