Napenergiával termeli meg az áruházi energiaszükséglet 26 százalékát a Tesco
Napelemes háztartási méretű kiserőműveket épített ki 25 áruháza tetején a Tesco szerte az országban. A megújuló energiát biztosító erőművek az érintett üzletek energiafelhasználásának átlagosan 26 százalékát képesek fedezni, és évi több mint 150 millió forint költségmegtakarítást jelentenek a vállalat számára. A több mint 1,3 millió euró értékű beruházással a Tesco újabb fontos lépést tett annak érdekében, hogy működése 2035-re karbonsemlegessé váljon.
Országszerte 25 áruházában épített ki napelemrendszert a Tesco, melyek az üzletek tetején, helyben állítanak elő villamos energiát. A 2023. november és 2024. február között zajló telepítés eredményeként a vállalat az üzletek energiafogyasztásának átlag 26 százalékát tudja kiváltani saját termelésű villamos energiával, amivel az áruházlánc számításai szerint több mint 150 millió forintot tud megspórolni.
Tanúsítványokon keresztül a Tesco már 2020 óta 100 százalékban megújuló villamos energiát használ, fenntarthatósági célkitűzései között szerepel azonban a karbonsemleges működés elérése 2035-ig, amelyet 2050-re a teljes ellátási láncra is szeretne kiterjeszteni. Az 1.377.000 euró értékű beruházás újabb mérföldkő a Tesco életében a hálózati energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás tényleges csökkentésére, melyet az elmúlt években számos egyéb intézkedéssel támogatott. 2016 óta a károsanyag-kibocsátás 63 százalékkal csökkent köszönhetően többek között a LED-világításra való átállásnak vagy a zárható hűtőajtók használatának.
A nemrég kiépített napelemrendszerek üzembe helyezése folyamatosan zajlik, és a Tesco a tapasztalatok fényében dönt majd a további tervezett napelemes bővítések részleteiről.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >