Nálunk is összecsap a két diszkontóriás
Két óriás – és ehhez mérten óriási verseny. A küzdelem tere egész Európa, és egy kicsit a világ. Az Aldi kontinensünk tíz országában van jelen, de üzletei megtalálhatók Ausztráliában és az Egyesült Államokban is. A Lidl egész Európát behálózza, boltjai az új tagállamokban is fogadják a vásárlókat. Az Aldi magyarországi nyitása – amely valószínűleg robbanásszerű lesz – az idén várható. A két diszkontlánc stratégiája hasonlít egymásra, és mégis különböző.A Lidl diszkontlánc 2007-ben a boltszámok tekintetében átvette a vezetést riválisától, a szintén diszkonthálózatot fenntartó Alditól. A Lidl a 2007. év végére 7271 üzletet működtet Európában, míg az Aldi „csak” 6997-et – derül ki a Nielsen piackutató vállalat földrészünk diszkontjairól készített elemzéséből. Eltérő a két lánc terjeszkedési politikája is, mert az Aldi csak tíz európai országban van jelen, és általában úgy terjeszkedik, hogy egy-egy boltjára 25 000 lakos jusson. Ezzel szemben a Lidl majdnem kétszer annyi országban működtet üzleteket, a skandináv országok mellett az új EU-tagországokban is jelen van.
Tavaly folytatódott a két vállalat versenye. Az Aldi az utóbbi években szinte naponta nyitott új egységet, a Lidl azonban csaknem dupla akkora sebességgel terjeszkedett. Érdekességként meg kell jegyezni azt is, hogy azokban az országokban, ahol mind a két cég működik, az Aldi piaci részesedése – Franciaország kivételével – jóval magasabb. Németországban az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének negyed része az Aldi és a Lidl pénztáraiba kerül, annak 60 százaléka azonban az Aldi bevételeit gyarapítja.
Más európai piacokon az Aldi forgalma összességében stabil volt, de az egy üzletre eső bevételek kismértékben csökkentek. Ezzel szemben a Lidl számai növekednek: a tíz európai országban a csomagolt termékek forgalmának növekedéséből egynegyed rész a Lidlnek köszönhető, amit expanziója révén ér el.
Turcsán Tünde, a Nielsen magyarországi vállalatának ügyfélszolgálati osztályvezetője szerint a Lidl sikere annak köszönhető, hogy választékában magas a gyártói márkák aránya, míg az Aldi főleg a kereskedelmi márkás termékeket preferálja. Azon kívül a Lidl választékában a cikkelemek száma olyan gyorsan növekszik, hogy ezt a fogyasztók jelentős különbségnek érzékelik az Aldival szemben. Ugyanakkor az Aldi általában agresszívebb árpolitikát folytat, mint a Lidl. Még Hollandiában is olcsóbb az Aldi, ahol a Lidl nem árusít gyártói márkákat. Németországban az árak agresszivitása az Aldinál némileg erősödött, miközben a Lidlnél kismértékben csökkent. Ennek következtében a két diszkontlánc árai egyre jobban különböznek egymástól.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >