Nálunk csökkent az adósság miatt aggódók aránya
Egyre kevesebb magyar fogyasztót nyomaszt az adósság. „Mi az ön legnagyobb gondja a következő hat hónapban?” Ezt a kérdést minden negyedévben felteszi a Nielsen, immár hatvan országban. Adósságát a válaszadó magyarok 25 százaléka nevezte legnagyobb gondjának a tavalyi harmadik negyedévben, míg „csak” 19 százalék a legfrissebb, idei második negyedévi felmérés során.
Szembetűnik a legutóbbi öt kutatás európai eredményeinél, hogy fő gondként az adósságot minden alkalommal a magyarok említették legnagyobb arányban.
Ha részletezzük a második negyedévi adatokat, a korábbiaknál kisebb, 19 százalékos magyarországi mutató világviszonylatban is a legnagyobb. Utána következik Dél-Afrika (17), majd Írország (15), Chile, Kanada és Új-Zéland (14-14).
A magánszemélyek eladósodása inkább a fejlett régiókat jellemzi. Ezt mutatja, hogy globálisan a megkérdezettek átlag 6 százaléka mondta, hogy tartozása nyomasztja legjobban a következő hat hónapban. Ennél magasabb a 8 százalékos európai, valamint a 11 százalékos észak-amerikai mutató. Latin-Amerikában átlag 6 százalékot mért a Nielsen, Afrikában/Közép-Keleten 4-et, Ázsiában/Óceániában pedig 3-at.
Milyen képet kapunk, ha összehasonlítjuk szomszédainknál és néhány kelet-közép-európai országban a leginkább adósságuk miatt aggódók arányát?
Kirívóan nagymértékben csak Magyarországon csökkent az aggódók aránya, 6 százalékponttal, a tavalyi harmadik negyedévről az idei másodikra. Ezzel egy időben növekedést csak Szlovéniában tapasztaltunk, 10 százalékról 13-ra. Csehországban némileg nőtt, Romániában viszont csökkent azok aránya, akik legnagyobb gondjuknak tartozásukat tartják. Az idei második negyedévi mutató mindkét országban 12 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >