Nagyvonalúan, jól fókuszáltan
A budapesti bulinegyedben, az erzsébetvárosi Nagy Diófa utcában működik a 15 férőhelyes Cooldown Budapest bár. Az edukációs törekvésekkel létrejött üzletben World Class Trainingeket tartanak bartendereknek, de szerveznek kurzusokat, kóstolóprogramokat baráti társaságoknak és cégeknek is.

Minimalista design, szélsőségmentes kínálat
A cikk a Trade magazin 2025/8-9. lapszámában olvasható.
A bár a prémium szegmensbe tartozik, kizárólag magas minőségű alapanyagokkal dolgoznak, célcsoportjukként kezelnek mindenkit 20 és 60 év között.
A koktélok ára egységesen 5000 forint, szervizdíj nincs. Az italok mellé barsnackeket kínálnak, olívát, zöldségchipset, néhány japán fúziós rágcsálnivalót.

Mihalik Sebestyén
A head bartender maga a tulajdonos, Mihalik Sebestyén, aki a Diageo hazai márkáinak nagyköveteként is dolgozik – leggyakrabban a Johnnie Walker, Tanqueray, Don Julio, Zacapa márkákkal –, és ugyanezt a pozíciót tölti be a kézműves és hoshizaki jéggel foglalkozó Artificer Hungary cégnél is.
A Cooldownban 3-4 havonta változik a menü: jelenleg egy Japánból Amerikába tartó „utazást” kóstolhat végig a vendég – a hely designjához mérten a minimalizmus irányába mutató italokkal. Az alapmegközelítés itt az, hogy ízben egyik ital sem hagyatkozik a szélsőségekre, azaz nincsen túl savanyú, túl édes vagy keserű koktél – az italsor könnyen értelmezhető, mégis komplex kreációkat tartalmaz.
A hely egyik specialitása a jégvágás különleges stílusa.
– A jég szerepének fontossága miatt – magyarázza Sebestyén – sok esetben magunk vágjuk a jeget, és alkalmazunk japán jégvágó technikákat.
A bár jelenlegi bestsellere (legtöbbet eladott itala) a Pearmanent:
Don Julio Blanco tequila, kardamommal, körte cordiallal és francia körtés ciderrel, a pohár oldalára pedig pikáns mangós-chilis só kerül.
Ugyancsak a vendégek kedvence a Miyazaki Highball:
Johnnie Walker Black Label, bancha zöld tea cold brew szóda, ginger ale, és egy darab kandírozott gyömbér a hasábjég tetején.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság az idő szorításában
A fenntarthatóság ma már nem csupán erkölcsi kérdés, hanem gazdasági,…
Tovább olvasom >A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Minden palack számít – az adományozásból több százmilliós segítség lett
Túl a 2,7 milliárd visszaváltott italcsomagoláson, a MOHU kötelező visszaváltási…
Tovább olvasom >További cikkeink
A világ leszórakoztatóbb szigetei – A nap képe
Az utolsó igazi nyaralós napokban – talán utoljára – még…
Tovább olvasom >Tányérdesszert vagy pepecs ínyencfalat? – A nap videója
Ezt a munkát látva az embernek a negyedik Michelin-csillag jut…
Tovább olvasom >Új időszámítás a Balatonnál, első a természeti értékek és a közhasználatú területek védelme
Valódi mérföldkőhöz érkezett a Balaton védelme, mivel a Magyar Közlönyben…
Tovább olvasom >