Nagyot romlott novemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A várt javulás helyett nagyot romlott novemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem havi rendszeres felmérésének előzetes adatai alapján.
A fogyasztói hangulatindex 77,0 pontra csökkent az októberi 81,8 pontról, ami március óta a legmagasabb érték volt. A piac szerény javulást, 82,0 pontot várt novemberre. A koronavírus-válság által nem érintett utolsó hónapban, februárban 101 ponton állt a hangulatindex.
Az index elemek közül az aktuális helyzet szubjektív megítélését számszerűsítő mutató jóval kevésbé romlott, mint a kilátásoké. Októberben még a kilátások javulásának köszönhette javulását a hangulatindex, az aktuális helyzet megítélése viszont akkor is romlott, még ha nem is jelentős mértékben.
Novemberben az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató 85,8 pontra csökkent az októberi 85,9 pontról, a kilátások megítélése pedig 71,3 pontra esett a szeptemberi 79,2 pontról.
A novemberi fogyasztói hangulatindex értéke az egy évvel korábbitól 20,5 százalékkal marad el. Elemei közül pedig az aktuális helyzet értékelése 23,1 százalékkal áll a 2019 novemberi szint alatt, a kilátások megítélése pedig 18,3 százalékkal marad el attól.
A Michigan Egyetem havi rendszerességgel állítja össze fogyasztói hangulati felmérését, mintegy ötszáz fős, reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >