Nagyot romlott novemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
A várt javulás helyett nagyot romlott novemberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a Michigan Egyetem havi rendszeres felmérésének előzetes adatai alapján.
A fogyasztói hangulatindex 77,0 pontra csökkent az októberi 81,8 pontról, ami március óta a legmagasabb érték volt. A piac szerény javulást, 82,0 pontot várt novemberre. A koronavírus-válság által nem érintett utolsó hónapban, februárban 101 ponton állt a hangulatindex.
Az index elemek közül az aktuális helyzet szubjektív megítélését számszerűsítő mutató jóval kevésbé romlott, mint a kilátásoké. Októberben még a kilátások javulásának köszönhette javulását a hangulatindex, az aktuális helyzet megítélése viszont akkor is romlott, még ha nem is jelentős mértékben.
Novemberben az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató 85,8 pontra csökkent az októberi 85,9 pontról, a kilátások megítélése pedig 71,3 pontra esett a szeptemberi 79,2 pontról.
A novemberi fogyasztói hangulatindex értéke az egy évvel korábbitól 20,5 százalékkal marad el. Elemei közül pedig az aktuális helyzet értékelése 23,1 százalékkal áll a 2019 novemberi szint alatt, a kilátások megítélése pedig 18,3 százalékkal marad el attól.
A Michigan Egyetem havi rendszerességgel állítja össze fogyasztói hangulati felmérését, mintegy ötszáz fős, reprezentatív minta alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >