Nagyot romlott a befektetői hangulat az euróövezetben
Az elemzői várakozásoknál is jelentősebben romlott áprilisban a befektetői hangulat az euróövezetben a frankfurti Sentix gazdaságkutató intézet felmérése szerint.
Az euróövezeti befektetői hangulatindex áprilisban mínusz 18 pontra, 2020. július óta a legalacsonyabb szintre esett a márciusi mínusz 7 pontról. A szakértői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, mínusz 9,2 pont szerepelt áprilisra.
Az index mindkét összetevője, a következő hat hónapra vonatkozó várakozások és az aktuális környezet megítélése, egyaránt romlott. A kilátások megítélésének mutatószáma a márciusi mínusz 20,8 pontról mínusz 29,8 pontra, 2011 decembere óta a legalacsonyabbra esett. Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma pedig a márciusi 7,8 pontról áprilisban mínusz 5,5 pontra, egy éve a legalacsonyabb szintre süllyedt.
A mintegy 1600 pénzügyi elemző és intézményi befektető körében végzett felmérés alapján a Sentix azt közölte, hogy a mutatók romlását a recessziós félelmek okozzák, mivel az Ukrajna elleni orosz háború és a Moszkva ellen hozott szankciók tovább gyengítik az euróövezet gazdaságának helyzetét. A Sentix szerint a befektetők nem számítanak arra, hogy az Európai Központi Bank (EKB) lazább, expanzívabb monetáris politikával siet a gazdaság segítségére az infláció továbbra is jelentős növekedése miatt.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >