Nagyot nőtt Törökországban az e-kereskedelem
A Kereskedelmi Minisztérium jelentése szerint tavaly több mint kétszeresére nőttek az online költések Törökországban. Nagyrészt az inflációnak köszönhetően idén is jelentős növekedés várható.
Törökországban az e-kereskedelmi költések 1,85 billió török lírát, azaz jelenlegi árfolyamon számolva 53 milliárd eurót tettek ki 2023-ban. Ez az összeg nagyjából egyenlő arányban oszlott meg a termékek és a szolgáltatások között. A kiadások növekedése lírában kifejezve nem kevesebb, mint 115%-os volt, de ez nem jelenti azt, hogy az e-kereskedelem jelentősége egyetlen év alatt duplázódott volna meg; a növekedés nagyrészt a tomboló, egészen 75%-ot elérő inflációnak betudható.
A tranzakciók szma tavaly 22,3%-kal 5,87 milliárdra nőtt. Ezzel szemben az online költés az öt legnagyobb nyugat-európai országban nem vagy alig nőtt 2023-ban – számolta ki a Forrester.
Az online forgalom aránya a teljes fogyasztói költésen belül az elmúlt négy évben megduplázódott: a 2019-es 10,1%-król tavaly 20,3%-a nőtt. A pandémia jelentős lökést adott a török e-kereskedelem térnyerésének – közölte a minisztérium -, de a növekedés a járvány után is folytatódott.
Folyamatos növekedés
Az idei évre a Kereskedelmi Minisztérium a költések 84%-os és a tranzakcók 13%-os növekedését várja, aminek eredményeképpen számuk elérheti a 6,67 milliárdot. E prognózis nagyobb, mint a Forrester és a GlobalData által korábban előre jelzett biztató európai növekedési átlag.
A nyilvántartások szerint Törökországban 559 412 vállalat folytat aktív e-kereskedelmi tevékenységet. A legnagyobb forgalmú termékkategóriák a fehéráruk és háztartási gépek, ezt követi az elektronika, majd a harmadik helyen a ruházat, lábbeli és kiegészítők állnak.
A jelentés szerint a török fogyasztóknak átlagosan 46,2 órát kell várniuk egy rendelés kiszállítására.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >