Nagyot nőtt Törökországban az e-kereskedelem

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 04. 09:05

A Kereskedelmi Minisztérium jelentése szerint tavaly több mint kétszeresére nőttek az online költések Törökországban. Nagyrészt az inflációnak köszönhetően idén is jelentős növekedés várható.

Törökországban az e-kereskedelmi költések 1,85 billió török lírát, azaz jelenlegi árfolyamon számolva 53 milliárd eurót tettek ki 2023-ban. Ez az összeg nagyjából egyenlő arányban oszlott meg a termékek és a szolgáltatások között. A kiadások növekedése lírában kifejezve nem kevesebb, mint 115%-os volt, de ez nem jelenti azt, hogy az e-kereskedelem jelentősége egyetlen év alatt duplázódott volna meg; a növekedés nagyrészt a tomboló, egészen 75%-ot elérő inflációnak betudható.

A tranzakciók szma tavaly 22,3%-kal 5,87 milliárdra nőtt. Ezzel szemben az online költés az öt legnagyobb nyugat-európai országban nem vagy alig nőtt 2023-ban – számolta ki a Forrester.

Az online forgalom aránya a teljes fogyasztói költésen belül az elmúlt négy évben megduplázódott: a 2019-es 10,1%-król tavaly 20,3%-a nőtt. A pandémia jelentős lökést adott a török e-kereskedelem térnyerésének – közölte a minisztérium -, de a növekedés a járvány után is folytatódott.

Folyamatos növekedés

Az idei évre a Kereskedelmi Minisztérium a költések 84%-os és a tranzakcók 13%-os növekedését várja, aminek eredményeképpen számuk elérheti a 6,67 milliárdot. E prognózis nagyobb, mint a Forrester és a GlobalData által korábban előre jelzett biztató európai növekedési átlag.

A nyilvántartások szerint Törökországban 559 412 vállalat folytat aktív e-kereskedelmi tevékenységet. A legnagyobb forgalmú termékkategóriák a fehéráruk és háztartási gépek, ezt követi az elektronika, majd a harmadik helyen a ruházat, lábbeli és kiegészítők állnak.

A jelentés szerint a török fogyasztóknak átlagosan 46,2 órát kell várniuk egy rendelés kiszállítására.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink