Nagyot nőtt Törökországban az e-kereskedelem
A Kereskedelmi Minisztérium jelentése szerint tavaly több mint kétszeresére nőttek az online költések Törökországban. Nagyrészt az inflációnak köszönhetően idén is jelentős növekedés várható.
Törökországban az e-kereskedelmi költések 1,85 billió török lírát, azaz jelenlegi árfolyamon számolva 53 milliárd eurót tettek ki 2023-ban. Ez az összeg nagyjából egyenlő arányban oszlott meg a termékek és a szolgáltatások között. A kiadások növekedése lírában kifejezve nem kevesebb, mint 115%-os volt, de ez nem jelenti azt, hogy az e-kereskedelem jelentősége egyetlen év alatt duplázódott volna meg; a növekedés nagyrészt a tomboló, egészen 75%-ot elérő inflációnak betudható.
A tranzakciók szma tavaly 22,3%-kal 5,87 milliárdra nőtt. Ezzel szemben az online költés az öt legnagyobb nyugat-európai országban nem vagy alig nőtt 2023-ban – számolta ki a Forrester.
Az online forgalom aránya a teljes fogyasztói költésen belül az elmúlt négy évben megduplázódott: a 2019-es 10,1%-król tavaly 20,3%-a nőtt. A pandémia jelentős lökést adott a török e-kereskedelem térnyerésének – közölte a minisztérium -, de a növekedés a járvány után is folytatódott.
Folyamatos növekedés
Az idei évre a Kereskedelmi Minisztérium a költések 84%-os és a tranzakcók 13%-os növekedését várja, aminek eredményeképpen számuk elérheti a 6,67 milliárdot. E prognózis nagyobb, mint a Forrester és a GlobalData által korábban előre jelzett biztató európai növekedési átlag.
A nyilvántartások szerint Törökországban 559 412 vállalat folytat aktív e-kereskedelmi tevékenységet. A legnagyobb forgalmú termékkategóriák a fehéráruk és háztartási gépek, ezt követi az elektronika, majd a harmadik helyen a ruházat, lábbeli és kiegészítők állnak.
A jelentés szerint a török fogyasztóknak átlagosan 46,2 órát kell várniuk egy rendelés kiszállítására.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >