Nagyot nőtt Törökországban az e-kereskedelem
A Kereskedelmi Minisztérium jelentése szerint tavaly több mint kétszeresére nőttek az online költések Törökországban. Nagyrészt az inflációnak köszönhetően idén is jelentős növekedés várható.
Törökországban az e-kereskedelmi költések 1,85 billió török lírát, azaz jelenlegi árfolyamon számolva 53 milliárd eurót tettek ki 2023-ban. Ez az összeg nagyjából egyenlő arányban oszlott meg a termékek és a szolgáltatások között. A kiadások növekedése lírában kifejezve nem kevesebb, mint 115%-os volt, de ez nem jelenti azt, hogy az e-kereskedelem jelentősége egyetlen év alatt duplázódott volna meg; a növekedés nagyrészt a tomboló, egészen 75%-ot elérő inflációnak betudható.
A tranzakciók szma tavaly 22,3%-kal 5,87 milliárdra nőtt. Ezzel szemben az online költés az öt legnagyobb nyugat-európai országban nem vagy alig nőtt 2023-ban – számolta ki a Forrester.
Az online forgalom aránya a teljes fogyasztói költésen belül az elmúlt négy évben megduplázódott: a 2019-es 10,1%-król tavaly 20,3%-a nőtt. A pandémia jelentős lökést adott a török e-kereskedelem térnyerésének – közölte a minisztérium -, de a növekedés a járvány után is folytatódott.
Folyamatos növekedés
Az idei évre a Kereskedelmi Minisztérium a költések 84%-os és a tranzakcók 13%-os növekedését várja, aminek eredményeképpen számuk elérheti a 6,67 milliárdot. E prognózis nagyobb, mint a Forrester és a GlobalData által korábban előre jelzett biztató európai növekedési átlag.
A nyilvántartások szerint Törökországban 559 412 vállalat folytat aktív e-kereskedelmi tevékenységet. A legnagyobb forgalmú termékkategóriák a fehéráruk és háztartási gépek, ezt követi az elektronika, majd a harmadik helyen a ruházat, lábbeli és kiegészítők állnak.
A jelentés szerint a török fogyasztóknak átlagosan 46,2 órát kell várniuk egy rendelés kiszállítására.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Hosszabb és tudatosabb nyarakat terveznek a magyarok 2025-re
A 2025-ös nyaralási szezon már most, a First Minute időszak…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >