Nagyot nőtt az elektromos fogkefe piaca
Lényegében stagnál a fogkrém kiskereskedelmi forgalma mennyiségben, a tavalyi és az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva. Értékben a piac öt százalékkal bővült, és megközelíti a 10 milliárd forintot. A fogkefénél mennyiségben némileg csökkent, értékben 3 százalékkal nőtt a bolti eladás.A fogkrém átlagos fogyasztói ára literenként 4106 forintot ért el november–decemberben, ami 3 százalék pluszt jelent az előző hasonló periódushoz képest. A kereskedelmi márkák piaci részesedése alacsony: az elmúlt két év két hónapos periódusaiban 4 és 6 százalék között mozgott.
Kiszerelés szerint az eladások zöme az 51–75 milliliteres szegmensre jut. A tendencia azonban csökkenő. Emelkedik viszont a kereslet a 76–100 milliliteres tubusok iránt. Piaci részesedésük majdnem megkétszereződött egyik évről a másikra, mennyiségben is, értékben is. A forgalom csatornák szerinti megoszlásánál a modern bolttípusok közül a hipermarket és a drogéria pozíciója erősödött. Fogkefénél szembetűnik, hogy bár az elektromos fogkefe ugyancsak kis szegmens, félmilliárd forintnál kisebb piacmérettel, de a mennyiségi eladások 27 százalékkal emelkedtek egyik évről a másikra.
Nyilván kedvezően befolyásolta a trendet, hogy valamelyest csökkent az elektromos fogkefe átlagos fogyasztói ára. A hagyományos fogkefe átlagosan 10 forinttal drágult egy év alatt, és november–decemberben egy darab átlag 379 forintba került. A kereskedelmi márkák mennyiségi piaci részesedése 26–29 százalék között mozgott az elmúlt év két hónapos periódusaiban.
A fogkefe eladásait erős koncentráció jellemzi: a hagyományos fogkefe több mint kétharmadát, míg az elektromos 95 százaléknál nagyobb részét hipermarketben és drogériában adták el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >