Nagyot nőtt az elektromos fogkefe piaca
Lényegében stagnál a fogkrém kiskereskedelmi forgalma mennyiségben, a tavalyi és az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva. Értékben a piac öt százalékkal bővült, és megközelíti a 10 milliárd forintot. A fogkefénél mennyiségben némileg csökkent, értékben 3 százalékkal nőtt a bolti eladás.A fogkrém átlagos fogyasztói ára literenként 4106 forintot ért el november–decemberben, ami 3 százalék pluszt jelent az előző hasonló periódushoz képest. A kereskedelmi márkák piaci részesedése alacsony: az elmúlt két év két hónapos periódusaiban 4 és 6 százalék között mozgott.
Kiszerelés szerint az eladások zöme az 51–75 milliliteres szegmensre jut. A tendencia azonban csökkenő. Emelkedik viszont a kereslet a 76–100 milliliteres tubusok iránt. Piaci részesedésük majdnem megkétszereződött egyik évről a másikra, mennyiségben is, értékben is. A forgalom csatornák szerinti megoszlásánál a modern bolttípusok közül a hipermarket és a drogéria pozíciója erősödött. Fogkefénél szembetűnik, hogy bár az elektromos fogkefe ugyancsak kis szegmens, félmilliárd forintnál kisebb piacmérettel, de a mennyiségi eladások 27 százalékkal emelkedtek egyik évről a másikra.
Nyilván kedvezően befolyásolta a trendet, hogy valamelyest csökkent az elektromos fogkefe átlagos fogyasztói ára. A hagyományos fogkefe átlagosan 10 forinttal drágult egy év alatt, és november–decemberben egy darab átlag 379 forintba került. A kereskedelmi márkák mennyiségi piaci részesedése 26–29 százalék között mozgott az elmúlt év két hónapos periódusaiban.
A fogkefe eladásait erős koncentráció jellemzi: a hagyományos fogkefe több mint kétharmadát, míg az elektromos 95 százaléknál nagyobb részét hipermarketben és drogériában adták el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >