Nagyot nőtt a tévéreklámköltés
Tizenkét milliárd forint felett mozgott a tea éves piaca a legutóbbi két kumulált év során. 2013. június – 2014. május között 1 százalékkal csökkent mind értéket, mind mennyiséget tekintve, az előző hasonló időszakhoz képest.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, eléggé stabil a helyzet. A 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részaránya, értéket tekintve 31 százalékról 32-re emelkedett. És 1 százalékponttal lett kisebb, 34 százalék a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek mutatója.
A többi bolttípus részesedése változatlan maradt.
Teánál a kiskereskedelem értékben mért eladásából 84 százalék jutott a gyártói márkákra, a legutóbbi kumulált év során. Ez 1 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Ami a televíziós reklámköltést illeti: tévéreklámra a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerek esetében – hivatalos listaáron – 2014. január–június között kereken 63 milliárd forintot költöttek. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Teára mintegy 920 millió forint tévéreklámköltés jutott 2014 első felében, szintén listaáron számolva; 82 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >