Nagyot javult szeptemberben a német üzleti hangulat
Szeptemberben jóval a várakozások feletti mértékben javult az üzleti hangulat Németországban az ifo gazdaságkutató intézet felmérése szerint.
Szeptemberben 109,5 pontra, több mint két éve a legmagasabb értékre emelkedett az üzleti hangulatindex Németországban az előző havi 106,3 pontról a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérésében. Az augusztusi mutatót az ifo 106,2 pontról javította fel 106,3 pontra.
Elemzők szerény javulást, 106,4 pontot vártak szeptemberre.
Az ifo rendszeres havi felmérésébe bevont mintegy 7 ezer vállalatvezetőnek az aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató szeptemberben 114,7 pontra emelkedett az augusztusi 112,9 pontról. Elemzők az aktuális kondíciók megítélésében 113,0 pontot vártak.
Az üzleti várakozások megítélését hat hónapos távlatban számszerűsítő mutató 104,5 pontra emelkedett az augusztusi 100,1 pontról. Elemzők a kilátások megítélésében is csak szerény javulást tükröző 100,2 pontos mutatót vártak szeptemberre.
Augusztusban az ifo felmérése nagy romlást mutatott az üzleti hangulatban. Az összesített hangulatindex 108,3 pontról esett 106,3 pontra, az aktuális kondíciók megítélését tükröző mutató 114,8 pontról 112,9 pontra, a kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig 102,2 pontról 100,1 pontra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >