Nagyot javult az amerikai reklámpiac
A Kantar Media adatai szerint 2010 első negyedévében 31,3 millió dollárt költöttek reklámra az amerikai cégek, 5,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A növekedés azonban nem egyenletes: a Kantar Media által figyelt 19 médiatípusból 13-ban volt növekedés, a többiben csökkentek a bevételek. A legnagyobb mértékű – 22 százalékos – növekedést a regionális tévécsatornák (Spot TV) könyvelhették el, az autóipar, a kereskedelem, a pénzügyi és a politikai szektorok növekvő reklámaktivitásának köszönhetően. Az összbevételek nagyságát tekintve a médiatípus még így is csak a 1997-es szintre tudta felhozni magát.
Jól teljesített a többi televíziós médiatípus is: a hálózatos tévék a Téli Olimpiának köszönhetően 11,6 százalékos növekedést könyvelhettek el, a kábelcsatornák bevétele 8,2, a spanyol nyelvű adóké pedig 7,2 százalékkal nőtt, elsősorban az FMCG és a kereskedelmi szektorokból származó plusz költéseknek köszönhetően.
A rádiópiac három éves pangás után szintén elindult felfelé (+7,4%), a print média azonban továbbra is jócskán le van maradva a többi médiatípushoz képest.
A nagy hirdetők komoly szerepet játszottak a reklámpiac felpezsdítésében. A teljes amerikai reklámköltés közel 60 százalékát adó tíz legnagyobb piaci szektor együttes költése 7,8 százalékkal, a top 10 hirdetőé 10,6 százalékkal bővült.
Hirdetői szinten a Pfizer produkálta a legnagyobb, 46,2 százalékos büdzsénövekedést, a hirdetői toplistát a Procter&Gamble vezeti – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >