Nagyot esett decemberben a GKI fogyasztói bizalmi indexe
Ötödik hónapja, július óta csökken a GKI fogyasztói bizalmi index, de a havi csökkenés mértéke most decemberben volt a legjelentősebb 5,5 pont – közölte a GKI gazdaságkutató az MTI-vel.
November elején, még a járványügyi korlátozások bevezetése előtt átmenetileg minimálisan emelkedett ugyan az index, az év utolsó hónapjában mért -38,5 pont azonban megegyezik a tavaszi pánikot követő első hónap, azaz május még nagyon alacsony értékével.
Áprilisban legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött. Ebben újabb romlást hozott a december, így az áprilisi zuhanásnak összességében mindössze egyharmadát sikerült eltűntetni az év utolsó hónapjára.
A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az előző hónaphoz képest közepesen romlónak értékelte, így e mutató az áprilisi esés 40 százalékát tudta visszaépíteni.
A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése jelentősen romlott decemberben, az áprilisi zuhanásnak itt is csak 40 százalékát sikerült ledolgozni. Bár áprilisban a sokkhatás legkevésbé a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességének megítélését érintette, augusztusban jelentős romlás következett be, azóta alig változott az értéke.
Decemberben kissé csökkent a fogyasztók inflációs várakozása. Ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit novemberhez képest közepesen romlónak érzékelték az emberek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >GKI: Idén érezhetően csökkentek a cégek áremelési szándékai, de a költségoldali nyomás továbbra is jelen van
2025 eddig eltelt részében a magyarországi üzleti szektor több ágazatában…
Tovább olvasom >Magas szintű, de csökkenő foglalkoztatás és sok területen munkaerőhiány jellemzi a hazai munkaerőpiacot
2025 első hónapjaiban a foglalkoztatottak száma megközelítette a 4,7 millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >