Nagyot esett decemberben a GKI fogyasztói bizalmi indexe
Ötödik hónapja, július óta csökken a GKI fogyasztói bizalmi index, de a havi csökkenés mértéke most decemberben volt a legjelentősebb 5,5 pont – közölte a GKI gazdaságkutató az MTI-vel.
November elején, még a járványügyi korlátozások bevezetése előtt átmenetileg minimálisan emelkedett ugyan az index, az év utolsó hónapjában mért -38,5 pont azonban megegyezik a tavaszi pánikot követő első hónap, azaz május még nagyon alacsony értékével.
Áprilisban legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött. Ebben újabb romlást hozott a december, így az áprilisi zuhanásnak összességében mindössze egyharmadát sikerült eltűntetni az év utolsó hónapjára.
A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az előző hónaphoz képest közepesen romlónak értékelte, így e mutató az áprilisi esés 40 százalékát tudta visszaépíteni.
A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése jelentősen romlott decemberben, az áprilisi zuhanásnak itt is csak 40 százalékát sikerült ledolgozni. Bár áprilisban a sokkhatás legkevésbé a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességének megítélését érintette, augusztusban jelentős romlás következett be, azóta alig változott az értéke.
Decemberben kissé csökkent a fogyasztók inflációs várakozása. Ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit novemberhez képest közepesen romlónak érzékelték az emberek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség javaslatokat dolgozott ki az árréscsökkentést célzó intézkedések kivezetéséről
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) benyújtotta a kormánynak a GKI…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >