Nagyot esett decemberben a GKI fogyasztói bizalmi indexe
Ötödik hónapja, július óta csökken a GKI fogyasztói bizalmi index, de a havi csökkenés mértéke most decemberben volt a legjelentősebb 5,5 pont – közölte a GKI gazdaságkutató az MTI-vel.
November elején, még a járványügyi korlátozások bevezetése előtt átmenetileg minimálisan emelkedett ugyan az index, az év utolsó hónapjában mért -38,5 pont azonban megegyezik a tavaszi pánikot követő első hónap, azaz május még nagyon alacsony értékével.
Áprilisban legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött. Ebben újabb romlást hozott a december, így az áprilisi zuhanásnak összességében mindössze egyharmadát sikerült eltűntetni az év utolsó hónapjára.
A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az előző hónaphoz képest közepesen romlónak értékelte, így e mutató az áprilisi esés 40 százalékát tudta visszaépíteni.
A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése jelentősen romlott decemberben, az áprilisi zuhanásnak itt is csak 40 százalékát sikerült ledolgozni. Bár áprilisban a sokkhatás legkevésbé a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességének megítélését érintette, augusztusban jelentős romlás következett be, azóta alig változott az értéke.
Decemberben kissé csökkent a fogyasztók inflációs várakozása. Ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit novemberhez képest közepesen romlónak érzékelték az emberek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >Digitális vállalatok Magyarországon
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >