Nagyobb biztonságban vannak az exportra termelő vállalatok

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 12. 14:12

Biztatóbb üzleti kilátásokkal indíthatják az évet azok a magyarországi
vállalatok, amelyek nemzetközi szinten értékesítik termékeiket vagy
szolgáltatásaikat – derül ki a Regus legfrissebb felméréséből.

A Regus világszerte több mint 12 000 vállalat megkérdezésével készített
tanulmányának eredményei szerint, a nemzetközi piacokon is működő
vállalatok jobb bevételi és profit eredményekről számolnak be, mint a
belföldi piacra összpontosító hasonló cégek. Ezek az eredmények azt
jelzik, hogy a külföldi terjeszkedés kedvező hatással van az üzleti
tevékenységre, és a belföldre koncentráló vállalatoknak meg kell
fontolniuk a terjeszkedés lehetőségét, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő piaci versenyben.

A Regus tanulmányának magyarországi eredményei is hangsúlyozzák annak
szükségességét, hogy a kizárólag belföldre termelő vállalatok
átértékeljék jelenlegi hozzáállásukat. Óriási különbség
tapasztalható a már nemzetközi szinten működő és a csak Magyarországra
koncentráló vállalatok bővülési kilátásai között. Míg az előbbi cégek 88
százaléka számol további bővüléssel, addig az utóbbiaknak csak 58
százaléka tervez külföldi terjeszkedést az elkövetkező néhány év
során.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a nemzetközi bővítés útjában álló
két legfőbb akadályt a vállalati ingatlanok, illetve az új
munkatársak kiválasztásának nehézsége jelenti.
● A vállalatok 23 százaléka arról számolt be, hogy a külföldi
terjeszkedés útjában álló legnagyobb akadály az idegen országban való
fizikai jelenlét kiépítése
● A vállalatok 68 százalékának elmondása szerint a külföldi jelenlét
kialakításakor igen rövid távúnak kell lenniük az ingatlanokkal
kapcsolatos kötelezettségvállalásoknak, mivel nem lehet tudni, milyen
ütemű növekedés várható
● A vélemények megoszlanak arra vonatkozóan, hogy honnan származzon a
külföldi egység felső vezetése: 42 százalék az anyaországból származó
vezetőt, míg 58 százalék helyi vezetőt részesít előnyben
● Hasonlóképpen eltérnek az álláspontok a vezetőség nyelvi
képességeivel kapcsolatosan is: a válaszadók 68 százaléka véli
úgy, hogy egy felsővezető számára elengedhetetlen a helyi nyelv
alapos ismerete

Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója az eredmények kapcsán megjegyzi: „A
nagy- és kisvállalatokra egyaránt érvényes, hogy újszerű és
költséghatékony utakat kell találniuk bevételeik növelésére és
üzleti kockázatuk jobb megosztására.”

„Habár a cégek a megfelelő ingatlan és munkaerő kiválasztását tartják a
legnagyobb kihívásnak, a rugalmas munkahelyi megoldások széles kínálata
megoldást nyújt erre a problémára. A munkatársak esetében viszont
komolyan meg kell fontolni a döntést. A helyi és az anyaországból
származó vezető közti választás véleményünk szerint, nagyban függ
attól, hogy az értékesítés néhány nagyobb forgalmazón keresztül
zajlik, vagy pedig szükséges az ügyfelek széles körével való közvetlen
kapcsolattartás.”

„Érdekes módon az egyetlen kivételt a világ nagy gazdaságai közül Kína
jelenti. Itt az állam által támogatott infrastrukturális befektetések és
fejlesztések aránytalanul nagy belföldi piaci lehetőséget kínálnak a
kínai cégek számára. Azonban ezek a fejlesztések előbb-utóbb véget
érnek, és feltételezésünk szerint a kínai cégek a következő
évtizedben ismét az exporton alapuló növekedés lehetőségét keresik
majd” – fűzte hozzá Mark Dixon.

Kapcsolódó cikkeink