Nagyobb az exportra is termelő cégek profitja
Az exportáló vállalatok a hazai piacon maradó cégekhez képest harmadával nagyobb valószínűséggel növelik nyereségüket – derül ki a Regus globális felméréséből. Habár világszinten Kína a legvonzóbb régió a külföldön terjeszkedő vállalatok számára, Európa és Észak-Amerika továbbra is népszerű.
A nemzetközi kereskedelmet bonyolító vállalatok jelentősen jobb eredményeket mutathatnak fel a bevétel és a nyereség terén azokkal a cégekkel szemben, amelyek a hazai piachoz ragaszkodnak – állítja a Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások vezető szolgáltatójának felmérése 90 ország több mint 20.000 üzleti vezetőjének válaszai alapján. Az exportáló világcégek 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy növekedett a nyeresége az elmúlt 12 hónapban, míg a hazai piacon kereskedő cégeknek csupán 38 százaléka mondhatta el magáról ugyanezt.
A vállalkozások majdnem fele világszerte egyetért abban, hogy saját piacuk mellett Kína – a feltörekvő középosztály és az egy főre jutó jövedelem növekedésével – ideális terület a terjeszkedésre. Európa a második legjobb cél az eurózónán belül régóta meglévő exportkapcsolatoknak köszönhetően, valamint az olyan erősebb gazdaságok jelenléte miatt, mint Németország és az Egyesült Királyság.
A felmérés legfontosabb megállapításai a következők:
• Az elmúlt 12 hónapban a nemzetközi piacokon kereskedő vállalatok 50 százaléka számolt be növekvő nyereségről, szemben a belföldi piacra koncentráló vállalatokkal, ahol ez az arány 38 százalék. Bevételnövekedés tekintetében ugyanez az arány az exportáló vállalatoknál 59, a hazai piacon kereskedő cégeknél 37 százalék.
• Magyarországon a vállalatok több mint fele (59%) a papírmunkát és az ingatlanárakat tartja a legnagyobb akadályozó tényezőnek a külföldi jelenlét megalapozásakor. Ezt követi a kockázatkezelés (54%), illetve a helyi adózási rendszernek és előírásoknak megfelelő működés (44%).
• Magyarországon a válaszadók 61 százaléka befektetési szempontból Európát értékelte a legelőnyösebb régiónak. Kína (44%) és Észak-Amerika (35%) a második és harmadik legnépszerűbb piac, ezeket követi Délkelet-Ázsia (30%) és India (27%).
„Habár a külföldi piacra lépő vállalatoknak számos akadállyal kell megküzdeniük, a nyereség és bevétel szempontjából is egyértelműen előnyben vannak. Akár a belföldi piacok lassulása, akár a külföldi piacok növekvő felvevőképessége miatt, de minden vállalkozásnak, legyen az bárhol a világon, távolabbra kell tekintenie saját országa határainál” – mondta Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője a felmérés eredményei kapcsán.
„A kezdeti nehézségek leküzdésében segíthetnek az olyan megoldások, mint például a Regus üzleti központjai, amelyek hosszú távú kötelezettségek nélkül nyújtanak irodát a vállalatoknak. Az ingatlankérdés megoldásán túl igyekszünk az adminisztratív terheket is levenni ügyfeleink válláról, csökkentve számukra az új piacra lépéssel járó befektetési kockázatokat” – fűzte hozzá Christoph Volni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >