Nagyító alatt a termékek a dm üzletekben
Az első dm – drogerie markt üzlet 1973-ban Karlsruhe városában nyílt meg nagy sikerrel. A cég tulajdonosai a kilencvenes évek elején elérkezettnek látták az időt, hogy a német ajkú országokon kívül másokat is meghódítsanak. Budapesten 1993. július 8-án nyílt az első dm üzlet.
Az elmúlt két évtized óriási változást hozott a dm életében, hiszen az egy üzletes drogériadiszkontból több mint 260 üzletes, nyugat-európai multinacionális hálózattá fejlődött. A magyarországi terjeszkedés is jelentős volt az elmúlt gazdasági évben, mert a hálózat 7 új üzlettel bővült, és a foglalkoztatottak száma 2300 fölé emelkedett.
A dm a tavaly ősszel zárult 2011/12-es üzleti évében is, a nem éppen kedvező gazdasági környezet dacára, sikeres volt. A dm Ausztria-csoport (az ausztriai dm és 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai, bulgáriai és macedóniai leányvállalatai) 1,76 milliárd euró forgalmat ért el. Ez az előző üzleti évhez képest 4,29 százalékos növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma 233,6 millió euró volt, átszámolva 66,3 milliárd forintos bevétel, ami növekedést jelent az előző évhez képest. Így a dm továbbra is meg tudta őrizni piacvezető pozícióját. Piacrésze a teljes piacon 14 százalék, míg a drogériák között 50,4 százalék volt a mögöttünk álló gazdasági évben.
A gazdasági válság nyomán a drogérialánc a megváltozott vásárlási szokásokhoz sikerrel alkalmazkodott, tapasztalataik szerint a vevőik örömmel fogadták a nagyítókkal felszerelt bevásárlókocsikat. Ezzel ugyanis megkönnyítik a termékekről való információszerzést. Az urak, illetve a nekik vásárlók számára kedvező, hogy a Men’s World sarokban mindent egy helyen találnak. Az Alnatur márkájú bio élelmiszereket minden üzletében központi helyen, a bejárathoz közel, egy külön ezeknek a termékeknek készített polcokon kínálja a vásárlóknak. A közel 300 különböző cikket felölelő natúrkozmetikai termékcsalád központi helyet foglal el a dm kínálatában. Az alverde natúrkozmetikumok már több kitüntetést is magukénak tudhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >