Nagyító alatt a termékek a dm üzletekben
Az első dm – drogerie markt üzlet 1973-ban Karlsruhe városában nyílt meg nagy sikerrel. A cég tulajdonosai a kilencvenes évek elején elérkezettnek látták az időt, hogy a német ajkú országokon kívül másokat is meghódítsanak. Budapesten 1993. július 8-án nyílt az első dm üzlet.
Az elmúlt két évtized óriási változást hozott a dm életében, hiszen az egy üzletes drogériadiszkontból több mint 260 üzletes, nyugat-európai multinacionális hálózattá fejlődött. A magyarországi terjeszkedés is jelentős volt az elmúlt gazdasági évben, mert a hálózat 7 új üzlettel bővült, és a foglalkoztatottak száma 2300 fölé emelkedett.
A dm a tavaly ősszel zárult 2011/12-es üzleti évében is, a nem éppen kedvező gazdasági környezet dacára, sikeres volt. A dm Ausztria-csoport (az ausztriai dm és 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai, bulgáriai és macedóniai leányvállalatai) 1,76 milliárd euró forgalmat ért el. Ez az előző üzleti évhez képest 4,29 százalékos növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma 233,6 millió euró volt, átszámolva 66,3 milliárd forintos bevétel, ami növekedést jelent az előző évhez képest. Így a dm továbbra is meg tudta őrizni piacvezető pozícióját. Piacrésze a teljes piacon 14 százalék, míg a drogériák között 50,4 százalék volt a mögöttünk álló gazdasági évben.
A gazdasági válság nyomán a drogérialánc a megváltozott vásárlási szokásokhoz sikerrel alkalmazkodott, tapasztalataik szerint a vevőik örömmel fogadták a nagyítókkal felszerelt bevásárlókocsikat. Ezzel ugyanis megkönnyítik a termékekről való információszerzést. Az urak, illetve a nekik vásárlók számára kedvező, hogy a Men’s World sarokban mindent egy helyen találnak. Az Alnatur márkájú bio élelmiszereket minden üzletében központi helyen, a bejárathoz közel, egy külön ezeknek a termékeknek készített polcokon kínálja a vásárlóknak. A közel 300 különböző cikket felölelő natúrkozmetikai termékcsalád központi helyet foglal el a dm kínálatában. Az alverde natúrkozmetikumok már több kitüntetést is magukénak tudhatnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >