Nagy változást jelentett be a Heineken
A Heineken, a világ számos országában jelen lévő sörgyártó vállalat, most ambiciózus partnerséget jelentett be a Siemens-szel, amelynek célja a nettó zéró kibocsátás elérése 2030-ra az összes gyártóüzemükben. A dekarbonizációs folyamat keretében a Heineken célja üzemenként akár 15-20 százalékos energiamegtakarítás és átlagosan 50 százalékos szén-dioxid-csökkentés.
A digitalizáció és az energiahatékonyság összekapcsolásával a Heineken és a Siemens egy olyan projektbe kezdett, amely a sörgyártás folyamatait optimalizálva hozza létre a nettó zéró kibocsátású üzemeket. A virtuális térben létrehozott digitális ikertechnológia segítségével elkészítették a tipikus Heineken-sörgyár energiarendszerének modelljét, majd elemzéseket végeztek a lehetséges energiamegtakarítás területein.
A sörfőzési folyamatokhoz szükséges fűtési és hűtési rendszerek körülbelül 70 százalékát adták az energiafelhasználásnak. Ezeknek az optimalizálásával, a Siemens számításai szerint üzemenként akár 15-20 százalékos energiamegtakarítás érhető el, és az átlagos szén-dioxid-csökkentés elérheti a 50 százalékot.
A dekarbonizációs folyamat először 15 üzemben valósul meg, beleértve a soproni termelést is, és a Siemens innovatív megoldásaival válnak energiatakarékosabbá. A digitalizáció és a szimulációk segítségével a Heineken tervezi megújuló energiával működő hőszivattyúkkal villamosítani a fűtési és hűtési folyamatokat, csökkentve a sörgyár fosszilis energiahordozókra való utaltságát.
A Siemens Cooling Plant Optimization algoritmusa felügyeli, vezérli és optimalizálja a rendszert, a beépített analitikával pedig elemzi a telephelyek működési adatait. Ez a megközelítés nem csak az energiaköltségek csökkentését célozza meg, hanem biztosítja a hatékony működést is.
A megállapodás része egy ötéves teljesítmény- és felügyeleti szerződés is, amely a Siemens távfelügyeleti rendszerére épül. Ez a partnerség nem csak a Heinekennek, hanem az egész söriparnak is lehetőséget ad az új technológiák és a fenntartható gyártás iránti elkötelezettség bemutatására, miközben csökkentik a környezeti lábnyomot. A két vállalat partnersége egy új, fenntarthatóbb jövő felé vezető úton áll, amely a söriparban is széles körű hatást gyakorolhat.
Kapcsolódó cikkeink
A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Zöldülnek a Lidl épületei
Az idén 20 éves Lidl Magyarország 2023 végéig minden saját…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >