Nagy változást jelentett be a Heineken
A Heineken, a világ számos országában jelen lévő sörgyártó vállalat, most ambiciózus partnerséget jelentett be a Siemens-szel, amelynek célja a nettó zéró kibocsátás elérése 2030-ra az összes gyártóüzemükben. A dekarbonizációs folyamat keretében a Heineken célja üzemenként akár 15-20 százalékos energiamegtakarítás és átlagosan 50 százalékos szén-dioxid-csökkentés.
A digitalizáció és az energiahatékonyság összekapcsolásával a Heineken és a Siemens egy olyan projektbe kezdett, amely a sörgyártás folyamatait optimalizálva hozza létre a nettó zéró kibocsátású üzemeket. A virtuális térben létrehozott digitális ikertechnológia segítségével elkészítették a tipikus Heineken-sörgyár energiarendszerének modelljét, majd elemzéseket végeztek a lehetséges energiamegtakarítás területein.
A sörfőzési folyamatokhoz szükséges fűtési és hűtési rendszerek körülbelül 70 százalékát adták az energiafelhasználásnak. Ezeknek az optimalizálásával, a Siemens számításai szerint üzemenként akár 15-20 százalékos energiamegtakarítás érhető el, és az átlagos szén-dioxid-csökkentés elérheti a 50 százalékot.
A dekarbonizációs folyamat először 15 üzemben valósul meg, beleértve a soproni termelést is, és a Siemens innovatív megoldásaival válnak energiatakarékosabbá. A digitalizáció és a szimulációk segítségével a Heineken tervezi megújuló energiával működő hőszivattyúkkal villamosítani a fűtési és hűtési folyamatokat, csökkentve a sörgyár fosszilis energiahordozókra való utaltságát.
A Siemens Cooling Plant Optimization algoritmusa felügyeli, vezérli és optimalizálja a rendszert, a beépített analitikával pedig elemzi a telephelyek működési adatait. Ez a megközelítés nem csak az energiaköltségek csökkentését célozza meg, hanem biztosítja a hatékony működést is.
A megállapodás része egy ötéves teljesítmény- és felügyeleti szerződés is, amely a Siemens távfelügyeleti rendszerére épül. Ez a partnerség nem csak a Heinekennek, hanem az egész söriparnak is lehetőséget ad az új technológiák és a fenntartható gyártás iránti elkötelezettség bemutatására, miközben csökkentik a környezeti lábnyomot. A két vállalat partnersége egy új, fenntarthatóbb jövő felé vezető úton áll, amely a söriparban is széles körű hatást gyakorolhat.
Kapcsolódó cikkeink
Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >Világszerte 11%-kal csökkentette vízfelhasználását a Heineken
2018-hoz képest tavaly 11%-kal mérsékelte a Heineken vízfelhasználását globális szinten.…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >