Nagy változás élesedik az e-kereskedelemben
Az időablakos kézbesítés bevezetése fontos előrelépés az e-kereskedelem területén, mivel lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy rugalmasabb és kiszámíthatóbban tervezhessék a szállítást. Az idősávos kiszállítás csökkentheti a sikertelen szállítások és az ügyfél elégedetlenség valószínűségét, növelheti a versenyképességet, valamint javíthatja a logisztikai műveletek hatékonyságát és koordinációját. A vásárlók az időablakok szűkülésére és a piaci verseny fokozódására számíthatnak a jövőben – írja a McKinsey & Company kutatása.

A csomagszállítás és az ételkiszállítás terén is fontos az időablak
A vásárlók számára különösen fontos, hogy az időablakos kézbesítés segítségével kiszámíthatóbbá váljon a szállítás időpontja. Emellett a rugalmasság megteremti az időbeosztásuk tervezhetőségét, mivel nem kell egész nap a futár érkezésére várniuk. Az időablakos kézbesítés növelheti az ügyfél-elégedettséget és a márkahűséget is.
A vásárlói igényekhez igazodó szállítás az e-kereskedelem versenyképességének kulcsfontosságú tényezője. A webshopok és más e-kereskedelmi szereplők általában 1-5 napos idősávot határoznak meg Magyarországon, azonban az egyórás időablak is egyre gyakoribbá válik. Az éttermek és gyorséttermek általában fél órán belüli kiszállítást kínálnak. Az idősávok hossza a logisztikai folyamatok összetettségétől függ – mondta el a Pénzcentrumnak Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
Az időablakos kézbesítés előnyei nem csak a vásárlók számára nyilvánvalóak. Az időablakok segítségével az ügyfelek, fuvarozók és beszállítók is hatékonyabban tervezhetik és kezelhetik erőforrásaikat. Az időablakok segíthetnek a sikeres és hatékony logisztikai műveletek koordinálásában, ami növelheti a vállalatok versenyképességét.
.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább szárnyal az online kereskedelem Romániában
Az online költések összege Romániában tavaly elérte a 11,7 milliárd…
Tovább olvasom >Világrekordra tör a magyar IKEA: Soroksár lesz a világ legnagyobb fulfillment központja
2026-ra a világ legnagyobb online teljesítési (fulfillment) központjává alakul át…
Tovább olvasom >A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >