Nagy változás élesedik az e-kereskedelemben
Az időablakos kézbesítés bevezetése fontos előrelépés az e-kereskedelem területén, mivel lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy rugalmasabb és kiszámíthatóbban tervezhessék a szállítást. Az idősávos kiszállítás csökkentheti a sikertelen szállítások és az ügyfél elégedetlenség valószínűségét, növelheti a versenyképességet, valamint javíthatja a logisztikai műveletek hatékonyságát és koordinációját. A vásárlók az időablakok szűkülésére és a piaci verseny fokozódására számíthatnak a jövőben – írja a McKinsey & Company kutatása.
A vásárlók számára különösen fontos, hogy az időablakos kézbesítés segítségével kiszámíthatóbbá váljon a szállítás időpontja. Emellett a rugalmasság megteremti az időbeosztásuk tervezhetőségét, mivel nem kell egész nap a futár érkezésére várniuk. Az időablakos kézbesítés növelheti az ügyfél-elégedettséget és a márkahűséget is.
A vásárlói igényekhez igazodó szállítás az e-kereskedelem versenyképességének kulcsfontosságú tényezője. A webshopok és más e-kereskedelmi szereplők általában 1-5 napos idősávot határoznak meg Magyarországon, azonban az egyórás időablak is egyre gyakoribbá válik. Az éttermek és gyorséttermek általában fél órán belüli kiszállítást kínálnak. Az idősávok hossza a logisztikai folyamatok összetettségétől függ – mondta el a Pénzcentrumnak Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
Az időablakos kézbesítés előnyei nem csak a vásárlók számára nyilvánvalóak. Az időablakok segítségével az ügyfelek, fuvarozók és beszállítók is hatékonyabban tervezhetik és kezelhetik erőforrásaikat. Az időablakok segíthetnek a sikeres és hatékony logisztikai műveletek koordinálásában, ami növelheti a vállalatok versenyképességét.
.
Kapcsolódó cikkeink
Új év, új és régi kihívások a logisztikában: 2025-ben hullámvasúton érezheti magát a szektor
Az elmúlt években jelentős számú gazdasági megpróbáltatás volt hazai és…
Tovább olvasom >A Waberer’s lesz a GYSEV Cargo Zrt. többségi tulajdonosa
A Waberer’s International Nyrt. 70 százalékos részesedést szerez a GYSEV…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >