Nagy változás élesedik az e-kereskedelemben
Az időablakos kézbesítés bevezetése fontos előrelépés az e-kereskedelem területén, mivel lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy rugalmasabb és kiszámíthatóbban tervezhessék a szállítást. Az idősávos kiszállítás csökkentheti a sikertelen szállítások és az ügyfél elégedetlenség valószínűségét, növelheti a versenyképességet, valamint javíthatja a logisztikai műveletek hatékonyságát és koordinációját. A vásárlók az időablakok szűkülésére és a piaci verseny fokozódására számíthatnak a jövőben – írja a McKinsey & Company kutatása.

A csomagszállítás és az ételkiszállítás terén is fontos az időablak
A vásárlók számára különösen fontos, hogy az időablakos kézbesítés segítségével kiszámíthatóbbá váljon a szállítás időpontja. Emellett a rugalmasság megteremti az időbeosztásuk tervezhetőségét, mivel nem kell egész nap a futár érkezésére várniuk. Az időablakos kézbesítés növelheti az ügyfél-elégedettséget és a márkahűséget is.
A vásárlói igényekhez igazodó szállítás az e-kereskedelem versenyképességének kulcsfontosságú tényezője. A webshopok és más e-kereskedelmi szereplők általában 1-5 napos idősávot határoznak meg Magyarországon, azonban az egyórás időablak is egyre gyakoribbá válik. Az éttermek és gyorséttermek általában fél órán belüli kiszállítást kínálnak. Az idősávok hossza a logisztikai folyamatok összetettségétől függ – mondta el a Pénzcentrumnak Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
Az időablakos kézbesítés előnyei nem csak a vásárlók számára nyilvánvalóak. Az időablakok segítségével az ügyfelek, fuvarozók és beszállítók is hatékonyabban tervezhetik és kezelhetik erőforrásaikat. Az időablakok segíthetnek a sikeres és hatékony logisztikai műveletek koordinálásában, ami növelheti a vállalatok versenyképességét.
.
Kapcsolódó cikkeink
Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >A Balaton felé több új településen és Kecskemét körzetében is elindította szolgáltatását a Kifli.hu
A Kifli.hu bővíti kiszállítási területét: június másodikától több új Balaton-,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >