Nagy változás élesedik az e-kereskedelemben
Az időablakos kézbesítés bevezetése fontos előrelépés az e-kereskedelem területén, mivel lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy rugalmasabb és kiszámíthatóbban tervezhessék a szállítást. Az idősávos kiszállítás csökkentheti a sikertelen szállítások és az ügyfél elégedetlenség valószínűségét, növelheti a versenyképességet, valamint javíthatja a logisztikai műveletek hatékonyságát és koordinációját. A vásárlók az időablakok szűkülésére és a piaci verseny fokozódására számíthatnak a jövőben – írja a McKinsey & Company kutatása.

A csomagszállítás és az ételkiszállítás terén is fontos az időablak
A vásárlók számára különösen fontos, hogy az időablakos kézbesítés segítségével kiszámíthatóbbá váljon a szállítás időpontja. Emellett a rugalmasság megteremti az időbeosztásuk tervezhetőségét, mivel nem kell egész nap a futár érkezésére várniuk. Az időablakos kézbesítés növelheti az ügyfél-elégedettséget és a márkahűséget is.
A vásárlói igényekhez igazodó szállítás az e-kereskedelem versenyképességének kulcsfontosságú tényezője. A webshopok és más e-kereskedelmi szereplők általában 1-5 napos idősávot határoznak meg Magyarországon, azonban az egyórás időablak is egyre gyakoribbá válik. Az éttermek és gyorséttermek általában fél órán belüli kiszállítást kínálnak. Az idősávok hossza a logisztikai folyamatok összetettségétől függ – mondta el a Pénzcentrumnak Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
Az időablakos kézbesítés előnyei nem csak a vásárlók számára nyilvánvalóak. Az időablakok segítségével az ügyfelek, fuvarozók és beszállítók is hatékonyabban tervezhetik és kezelhetik erőforrásaikat. Az időablakok segíthetnek a sikeres és hatékony logisztikai műveletek koordinálásában, ami növelheti a vállalatok versenyképességét.
.
Kapcsolódó cikkeink
Az utánpótlás-nevelést is támogatja a Logisztikai Évkönyv: már várják az idei szerzők jelentkezését
Idén ismét érkezik a Logisztikai Évkönyv legújabb száma, amely már…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >A nagyhaszongépjármű-piacon erősít az AutoWallis Csoport
Tovább erősíti cseh piaci jelenlétét az AutoWallis Csoport, miután megnyitotta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >