Nagy sebességre kapcsol a CER Cargo: nemzetközi terjeszkedés jön

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 08. 06. 10:41

A magyar gyökerű CER Cargo Group új vezérigazgatóval és ambiciózus stratégiával készül meghódítani a közép- és délkelet-európai vasúti árufuvarozási piacokat. Wilhelm Patzner célja, hogy a vállalat régiós kulcsszereplővé váljon – akár külföldi cégfelvásárlások árán is – írja a vg.hu.

Látványos terjeszkedésbe kezd a magyar alapítású, de ma már nemzetközi szinten működő CER Cargo Group. A 2025 júliusában kinevezett új vezérigazgató, Wilhelm Patzner irányításával már el is készült a CER 2030 stratégia, amelynek fő célja az interoperábilis vasúti szállítás bővítése – nemcsak földrajzi értelemben, hanem szervezeti struktúrában is.

Hosszú táv, határok nélkül

A vállalat tervei szerint új piaci belépésekkel – például Lengyelországban, Németországban, Ausztriában és Szerbiában – valamint célzott felvásárlásokkal kívánja erősíteni jelenlétét. A cél, hogy hosszú nemzetközi útvonalakon, mozdonycsere nélkül, egységes logisztikai rendszeren keresztül szolgálják ki ügyfeleiket. Patzner szerint „az áruk nem törődnek a nemzeti határokkal”, ezért a vonattervezés és a diszpécserszolgálat nemzetközi szintű újraszervezése is napirenden van.

A vezetői struktúrát szintén átalakították: országonként erős lokális menedzsmentek dolgoznak, de ezeket holdingfunkciókkal – például értékesítési és operatív alelnökökkel – egészítették ki, akik a központból koordinálják a határokon átívelő működést.

Visszafogott év, optimista kilátások

Bár a magyarországi árufuvarozási piac 2025 első felében mintegy 10 százalékkal szűkült a gazdasági lassulás miatt, a CER Cargo célja, hogy év végére elérje a 2024-es szintet. A vállalat egyszerre vesztett el és szerzett új üzleteket, de Patzner szerint működési rugalmasságuk és versenyképes áraik új partnereket is hoztak.

A tranzitforgalom kulcsszerepet játszik a CER Hungary életében: Németország, Lengyelország, Románia, Szerbia és Törökország között közlekedő szerelvényeik Magyarországon keresztül haladnak át, a legfőbb átkelési pontok Hegyeshalom, Sturovo, Subotica és Curtici. A szállított áruk közt acél, szén, koksz, olaj, vegyipari termékek és intermodális egységek is megtalálhatók.

Fókuszban: Németország, Lengyelország, Törökország

A jövőbeli növekedés fő célterületei az európai ipar szerkezetéhez igazodva Németország, Lengyelország, Románia – de Szerbia és Törökország is egyre hangsúlyosabb. A vállalat ezekre a régiókra koncentrálva építi tovább saját járműparkját is.

A mozdonyflottát jelenleg főként Siemens Vectron és Softronic Transmontana típusok alkotják – ez a kombináció Patzner szerint ideális, mivel rugalmasságot és karbantartási hatékonyságot is biztosít. A vállalat úgy látja, hogy az eszközpark kezelése és a mozdonyvezetők képzése jól szervezett, nem jelent szűk keresztmetszetet a bővüléshez.

A vezetői filozófia: csapatban gondolkodni

Patzner vezetőként fontosnak tartja, hogy minden országban „a megfelelő ember kerüljön a megfelelő helyre”, ehhez teljes támogatást kap a részvényesektől is. Újonnan kinevezett vezetői csapattagjai már dolgoznak Lengyelországban, Horvátországban, Ausztriában, Németországban és Romániában is.

A CER Cargo tehát egyszerre hajt végre szervezeti reformot, építi nemzetközi jelenlétét, és alkalmazkodik a változó gazdasági környezethez – a cél egyértelmű: erős pozíció a régió vasúti árufuvarozásának élvonalában.

Kapcsolódó cikkeink