Nagy sebességre kapcsol a CER Cargo: nemzetközi terjeszkedés jön
A magyar gyökerű CER Cargo Group új vezérigazgatóval és ambiciózus stratégiával készül meghódítani a közép- és délkelet-európai vasúti árufuvarozási piacokat. Wilhelm Patzner célja, hogy a vállalat régiós kulcsszereplővé váljon – akár külföldi cégfelvásárlások árán is – írja a vg.hu.
Látványos terjeszkedésbe kezd a magyar alapítású, de ma már nemzetközi szinten működő CER Cargo Group. A 2025 júliusában kinevezett új vezérigazgató, Wilhelm Patzner irányításával már el is készült a CER 2030 stratégia, amelynek fő célja az interoperábilis vasúti szállítás bővítése – nemcsak földrajzi értelemben, hanem szervezeti struktúrában is.
Hosszú táv, határok nélkül
A vállalat tervei szerint új piaci belépésekkel – például Lengyelországban, Németországban, Ausztriában és Szerbiában – valamint célzott felvásárlásokkal kívánja erősíteni jelenlétét. A cél, hogy hosszú nemzetközi útvonalakon, mozdonycsere nélkül, egységes logisztikai rendszeren keresztül szolgálják ki ügyfeleiket. Patzner szerint „az áruk nem törődnek a nemzeti határokkal”, ezért a vonattervezés és a diszpécserszolgálat nemzetközi szintű újraszervezése is napirenden van.
A vezetői struktúrát szintén átalakították: országonként erős lokális menedzsmentek dolgoznak, de ezeket holdingfunkciókkal – például értékesítési és operatív alelnökökkel – egészítették ki, akik a központból koordinálják a határokon átívelő működést.
Visszafogott év, optimista kilátások
Bár a magyarországi árufuvarozási piac 2025 első felében mintegy 10 százalékkal szűkült a gazdasági lassulás miatt, a CER Cargo célja, hogy év végére elérje a 2024-es szintet. A vállalat egyszerre vesztett el és szerzett új üzleteket, de Patzner szerint működési rugalmasságuk és versenyképes áraik új partnereket is hoztak.
A tranzitforgalom kulcsszerepet játszik a CER Hungary életében: Németország, Lengyelország, Románia, Szerbia és Törökország között közlekedő szerelvényeik Magyarországon keresztül haladnak át, a legfőbb átkelési pontok Hegyeshalom, Sturovo, Subotica és Curtici. A szállított áruk közt acél, szén, koksz, olaj, vegyipari termékek és intermodális egységek is megtalálhatók.
Fókuszban: Németország, Lengyelország, Törökország
A jövőbeli növekedés fő célterületei az európai ipar szerkezetéhez igazodva Németország, Lengyelország, Románia – de Szerbia és Törökország is egyre hangsúlyosabb. A vállalat ezekre a régiókra koncentrálva építi tovább saját járműparkját is.
A mozdonyflottát jelenleg főként Siemens Vectron és Softronic Transmontana típusok alkotják – ez a kombináció Patzner szerint ideális, mivel rugalmasságot és karbantartási hatékonyságot is biztosít. A vállalat úgy látja, hogy az eszközpark kezelése és a mozdonyvezetők képzése jól szervezett, nem jelent szűk keresztmetszetet a bővüléshez.
A vezetői filozófia: csapatban gondolkodni
Patzner vezetőként fontosnak tartja, hogy minden országban „a megfelelő ember kerüljön a megfelelő helyre”, ehhez teljes támogatást kap a részvényesektől is. Újonnan kinevezett vezetői csapattagjai már dolgoznak Lengyelországban, Horvátországban, Ausztriában, Németországban és Romániában is.
A CER Cargo tehát egyszerre hajt végre szervezeti reformot, építi nemzetközi jelenlétét, és alkalmazkodik a változó gazdasági környezethez – a cél egyértelmű: erős pozíció a régió vasúti árufuvarozásának élvonalában.
Kapcsolódó cikkeink
Business Superbrands minősítést kapott a Dachser Hungary
Magyarország 500 vezető márkája egyikeként Business Superbrands minősítést nyert el…
Tovább olvasom >Termelési élénkülés, árnyalt képpel – 50,7 ponton a BMI júliusban
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Közös pályán a reptér és a fuvaróriás: multimodális nagyhatalommá válna Magyarország
Stratégiai megállapodást kötött a Waberer’s International és a Budapest Airport:…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >