Nagy múltú brit kiskereskedelmi lánc első boltja nyílt meg Magyarországon
A nagy múltú brit kiskereskedelmi lánc, a WHSmith, új piacra lépett, és Magyarországon megnyitotta első üzletét. A 1200 négyzetméteres üzlet a Liszt Ferenc Repülőtér 2B termináljának indulási oldalán helyezkedik el, és része annak a terjeszkedési folyamatnak, amely során a WHSmith tervei szerint a következő egy évben száznál is több új üzletet nyit világszerte.
A Budflyer hívta fel a figyelmet a WHSmith belépésére a magyar piacra, és bár egyelőre nem világos, hogy a vállalat tervez-e további üzleteket Magyarországon, az már most látható, hogy a cég komoly szándékkal érkezett.
A WHSmith 1792-ben alapított családi vállalkozásként kezdte útját, eredetileg újságárusító üzletként. Az évtizedek során azonban hálózattá nőtte ki magát, és 1828-ban hivatalosan megalakult a WHSmith nevű kiskereskedelmi lánc. Tavaly az 231. évfordulóját ünnepelte, és jelenleg az Egyesült Királyságban piacvezető pozíciót tölt be.
A WHSmith fő profilja a könyvek, újságok és írószerek kiskereskedelme, de az évek során az áruválasztékuk szélesedett. A boltjaikban megtalálhatók helyi termékek, elektronikai eszközök, élelmiszerek és italok is.
A cégnek jelentős nemzetközi jelenléte van, jelen van Ausztráliában, Délkelet-Ázsiában, Indiában és a Közel-Keleten. A WHSmith üzletei nemcsak reptereken találhatók meg, hanem számos egyéb helyszínen is, és a következő időszakban tervezi további üzletek megnyitását világszerte. A magyar piacra való belépés egy lépés lehet a cég globális terjeszkedésében, és a magyar fogyasztók is készülhetnek egyre szélesebb termékválasztékra a WHSmith üzleteiben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bioforradalmat sürgetnek a szakemberek a közétkeztetésben
Minden adott ahhoz, hogy az itthon termelt, értékes bioélelmiszerek bekerüljenek…
Tovább olvasom >PwC Digitális Pénzügyi Körkép: Digitális fizetési megoldások alakítják a vásárlók döntéseit
A digitális fizetési megoldások rohamos fejlődése alapjaiban változtatja meg azt,…
Tovább olvasom >Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a CPS GfK-t felvásárló YouGov
Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és…
Tovább olvasom >