Nagy Márton: szélesíthetik az árrésstop alá tartozó termékek körét
Amennyiben más, az árrésstop alá nem tartozó termékeknél emelkedés következik be, akkor „szélesíteni fogjuk az árrésstop alá tartozó termékeknek a körét” – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a közösségi oldalon közzétett videójában szerdán.
A tárcavezető arra a felvetésre, hogy hogyan hatott az árcsökkenés az egyes élelmiszerekre, és mennyivel vásárolhatnak olcsóbban a családok, azt felelte: az átlagos árcsökkenés 17,7 százalék ennél az 1000 terméknél, 874 termék ára csökkent.
Vannak kimagasló esések az árakban, például a sertészsír ára közel 31 százalékkal zuhant. A 12 százalékos zsírtartalmú tejfölnél 27 százalékos csökkenés volt.
Példaként említette a margarint 25 százalékos, a réteslisztet 22 százalékos, és a finomlisztet 20,6 százalékos csökkenéssel.
A kérdésre, hogy mire lehet számítani a következőkben, és folytatódhat ez a mérséklődés, azt mondta: a nagy csökkenés már lejátszódott, hiszen az árrésstop úgy működik, hogy a bejelentés után azonnal hat. Erre a boltok nagy része már március 17-től átállt.
Hozzátette: azt figyelik, hogy tartják ezeket az alacsony árakat, illetve más termékeknél, amik nem tartoznak az árrésstop alá, ott nem következik-e be emelkedés.
„Ha igen, akkor szélesíteni fogjuk az árrésstop alá tartozó termékeknek a körét”
– jelentette ki.
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: „Az erős állami beavatkozás hosszú távon biztosan nem célravezető”
A hazai kereskedelmi vállalkozások számára 2024-ben nem csak az infláció…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >