Nagy Márton: a fogyasztóvédelem a kormány számára kiemelt prioritás
Az „Egységben a fogyasztókért” országos szakmai konferencián a Nemzetgazdasági Minisztérium a fogyasztóvédelem aktuális feladatait és intézkedéseit ismertette. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kiemelte: „a fogyasztóvédelem nemcsak stratégiai eszköz a magyar családok biztonságának erősítésében, hanem garanciája is annak, hogy a tisztességes vállalkozások stabil, átlátható környezetben működhessenek, fejlődhessenek.” Hozzátette: „a fogyasztás felértékelődött, így a fogyasztók védelmének szerepe is.”

MTI/Szigetváry Zsolt
A tárca tájékoztatása szerint 2024 januárjától az NGM-hez került a kereskedelempolitika, 2024 augusztusától a fogyasztóvédelem, 2025. január 1-jével pedig megalakult a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH). Az új, integrált felügyelet ügyfélszolgálatához érdeksérelem esetén közvetlenül fordulhatnak a vásárlók; jelenleg mintegy 6 ezer megkeresést kezelnek.
A hatóság fókuszában egyrészt az élelmiszerárak alakulásának vizsgálata, valamint az árréskorlátozás betartatásának ellenőrzése áll az élelmiszer- és a háztartási cikkeket árusító boltoknál. Másrészt kiemelt terület az e-kereskedelem: a hazai kiskereskedelmi forgalom 8,3%-a, mintegy 1593 milliárd forint már online csatornán bonyolódik, a hatóság pedig a határon átnyúló vásárlásoknál külön figyelmet fordít a külföldi webáruházak gyakorlatára és a fogyasztói jogok érvényesítésére.
Makrogazdasági keretként a minisztérium jelezte: a fogyasztás éves alapú növekedése immár több mint másfél éve 4–5% körül alakul, a beruházások pedig a várakozások szerint 2025 végétől adhatnak érdemi lökést a növekedésnek. Nagy Márton szerint a feladat most az, hogy a fogyasztói igények online térbe tolódása és a szolgáltatások súlyának növekedése mellett a felügyeleti eszközök „lépést tartsanak a vásárlói szokásokkal és a technológiai fejlődéssel”.
Lényeg a kereskedőknek: az új, egykézben lévő felügyeleti struktúra (NKFH) gyorsabb ügykezelést és célzottabb piacfelügyeletet ígér; a bolti és online értékesítésben egyaránt számítani lehet az árrés-ellenőrzésekre, a tájékoztatási kötelezettségek, jótállási-szavatossági szabályok és platform-felelősségi kérdések következetes számonkérésére. Nagy Márton szavaival: „a fogyasztók védelme és a tisztességes vállalkozások működési biztonsága ugyanannak az éremnek a két oldala.”
Kapcsolódó cikkeink
Szabados Richárd: a kkv-kat célzó fix 3 százalékos kölcsönt már 2600 vállalkozás igényelte 140 milliárd forint értékben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NKFH: ftalát kioldódása miatt tengeres tematikájú tányéralátéteket hívtak vissza
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Brüsszelig jutott a kézipoggyász-háború – veszélyben a fapados modell alapjai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok szerint az élelmiszer-pazarlás ugyanolyan nagy probléma, mint a klímaváltozás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Töretlen a hazai termékek sikere a PENNY-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rémisztő kisfilmmel szórakoztat Halloweenkor az ALDI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

