Nagy leleplezés: ezért is költenek rengetegen többet bevásárláskor
A hazai boltok számára egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a bevásárlókocsik, bevásárlókosarak mérete, vagy mi, hol helyezkedik el az üzleteikben, ahogy az sem, mennyi időt áll valaki sorban a pénztártnál. Rengeteg trükk van ugyanis az üzletek tarsolyában annak érdekében, hogy a vásárlók többet költsenek – olvashatjuk a Pénzcentrum cikkében.
Amint azt már sokan tudhatják, a boltok számos trükköt bevetnek annak érdekében, hogy a vásárlók többet költsenek egy-egy bevásárlás során. Régi praktikának számít például az alapvető élelmiszereket elrejteni/az üzlet hátsó felébe száműzni, hogy azokat kutatni kelljen, hogy a keresgélés közben egyre több dolgon akadjon meg a vásárlók szeme. Ehhez nagyon hasonló célt szolgál az üzletek időnkénti vagy egyes sorok rendszeres átrendezése, de a kellemes zene is azt a célt szolgálja, hogy minél több időt töltsenek az emberek a boltokban.
Sokan nem is gondolnák, de az egyes üzletekben elérhető kosarak, bevásárlókocsik mérete is számít, hiszen minél nagyobb egy kocsi, annál kevesebbnek tűnik a belé pakolt termékek mennyisége. Ez egyébként olyan méreteket is ölthet, hogy van olyan áruházlánc Magyarországon is, ahol kb. nem is használnak kézi kosarat, de erről majd később. A boltok ezen felül szívesen játszanak a színekkel, illatokkal, illetve az árakat is előszeretettel manipulálják esztétikailag. Utóbbira jó példa a szinte mindenhol használt 9-re, 99-re, 999-re végződő árazás. Ez utóbbi például azért fontos, mert a legtöbben 500 forintosnak titulálnak egy 599 forintos terméket, de egy 7 999-est is simán be lehet nézni 7 ezresnek, pusztán csak az első számjegy miatt.
A trükkök sorát persze még elég sokáig lehetne folytatni, most viszont a Pénzcentrumon, néhány okosságot próbáltunk maguktól a boltoktól is kideríteni. A legnagyobb hazai áruházláncokat kérdeztük például arról, mekkora kosarakkal, bevásárlókocsikkal működnek az áruházaik, de kíváncsiak voltunk arra is, milyen időközönként rendezik át a boltjaikat. Ezen felül az egyre több helyen megtalálható önkiszolgáló kasszák hatékonyságára is kíváncsiak voltunk.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Standard and Poor’s: továbbra is befektetésre ajánlott Magyarország
A Standard and Poor’s mai minősítésében megerősítette, hogy továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >