Nagy leleplezés: ezért is költenek rengetegen többet bevásárláskor
A hazai boltok számára egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a bevásárlókocsik, bevásárlókosarak mérete, vagy mi, hol helyezkedik el az üzleteikben, ahogy az sem, mennyi időt áll valaki sorban a pénztártnál. Rengeteg trükk van ugyanis az üzletek tarsolyában annak érdekében, hogy a vásárlók többet költsenek – olvashatjuk a Pénzcentrum cikkében.
Amint azt már sokan tudhatják, a boltok számos trükköt bevetnek annak érdekében, hogy a vásárlók többet költsenek egy-egy bevásárlás során. Régi praktikának számít például az alapvető élelmiszereket elrejteni/az üzlet hátsó felébe száműzni, hogy azokat kutatni kelljen, hogy a keresgélés közben egyre több dolgon akadjon meg a vásárlók szeme. Ehhez nagyon hasonló célt szolgál az üzletek időnkénti vagy egyes sorok rendszeres átrendezése, de a kellemes zene is azt a célt szolgálja, hogy minél több időt töltsenek az emberek a boltokban.
Sokan nem is gondolnák, de az egyes üzletekben elérhető kosarak, bevásárlókocsik mérete is számít, hiszen minél nagyobb egy kocsi, annál kevesebbnek tűnik a belé pakolt termékek mennyisége. Ez egyébként olyan méreteket is ölthet, hogy van olyan áruházlánc Magyarországon is, ahol kb. nem is használnak kézi kosarat, de erről majd később. A boltok ezen felül szívesen játszanak a színekkel, illatokkal, illetve az árakat is előszeretettel manipulálják esztétikailag. Utóbbira jó példa a szinte mindenhol használt 9-re, 99-re, 999-re végződő árazás. Ez utóbbi például azért fontos, mert a legtöbben 500 forintosnak titulálnak egy 599 forintos terméket, de egy 7 999-est is simán be lehet nézni 7 ezresnek, pusztán csak az első számjegy miatt.
A trükkök sorát persze még elég sokáig lehetne folytatni, most viszont a Pénzcentrumon, néhány okosságot próbáltunk maguktól a boltoktól is kideríteni. A legnagyobb hazai áruházláncokat kérdeztük például arról, mekkora kosarakkal, bevásárlókocsikkal működnek az áruházaik, de kíváncsiak voltunk arra is, milyen időközönként rendezik át a boltjaikat. Ezen felül az egyre több helyen megtalálható önkiszolgáló kasszák hatékonyságára is kíváncsiak voltunk.
Kapcsolódó cikkeink
Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >