Nagy lehetőség előtt áll a magyar húsipar
A növénytermesztők mellett az állattenyésztőket is helyzetbe kell hozni, a magyar élelmiszeriparban ugyanis a legnagyobb nyereséget a magas feldolgozottságú és jó minőségű húsokkal, illetve az ezekből készült termékekkel lehet elérni – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agárminisztérium államtitkára, a VI. Húsipari Szakmai Napon, Budapesten, húshagyó kedden.

Kellenek az innovációk
Kifejtette, az élelmiszeripar egy kulcsfontosságú stratégiai ágazata Magyarországnak, hiszen az ország szuverenitását is erősíti. Ezért is döntött úgy a magyar kormány, hogy ebben az uniós ciklusban a korábbi 468 milliárd forint támogatást 750 milliárd forintra emeli. Ez egy hatalmas lehetőség az ágazat szereplői számára – tette hozzá az államtitkár.
Dr. Nobilis Márton kifejtette, a húsiparnak is fejlesztésekre van szüksége. Forrást kell biztosítani a technológiai megújítására, a fenntarthatóság fejlesztésére, az élelmiszerminőségre és az élelmiszerbiztonságra. Az ágazat nehézségeinek megoldását a terület szereplői közötti együttműködés és összefogás segítheti. Az agrártárca külön figyelmet fordít a megfelelő és jól felkészült szakemberek képzésére is. Ezt a célt támasztja alá a 2020-ban létrejött Agrárszakképző Centrumok kialakítása is. A fejlesztési területek kombinálása lehetőséget teremthet a magyarországi húsipar versenyképességének és fenntarthatóságának növelésére a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt – fűzte hozzá az államtitkár.
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt 40 százalékkal több húst vettek a Kifli vásárlói
Folyamatosan emelkedik halak iránti kereslet, az elmúlt évben 27 százalékkal…
Tovább olvasom >Az Unióban is emelkedik a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint Magyarországon 2025 januárjában a…
Tovább olvasom >A laborhús jövője: fenntartható alternatíva vagy piaci kihívás?
A laborhús olyan sejttenyésztéses technológiával előállított hús, amelyet élő állatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >