Nagy István: nem tudjuk, mekkora kiesést okoz a koronavírus
Minden nap újabb veszteségeket okoznak a hazai agráriumnak a koronavírus-járvány miatti kereskedelmi és egyéb korlátozások, az eredményes védekezés és a gazdaság újraindítása viszont csökkenti a károkat – nyilatkozta az agrarszektor.hu-nak Nagy István agrárminiszter.
A kormány a gazdaságvédelmi akcióterv érdekében az agrártárca idei költségvetéséből is csoportosított át forrásokat, de a nemrég elhatározott, 25 milliárd forintos új élelmiszergazdasági válságkezelő csomaggal az ágazat összességében több támogatáshoz juthat. A járvány piaci következményei és más körülmények is jelentős hatással lehetnek az agrárgazdaság idei kibocsátására és külkereskedelmi eredményeire, de Nagy István szerint a várható éves teljesítményről ma még felelőtlenség lenne találgatásokba bocsátkozni.
Agrarszektor.hu: A kormány a napokban döntött arról, hogy a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak enyhítése érdekében 25 milliárd forintos élelmiszergazdasági válságkezelő programot indít. Mely ágazatokra terjednek ki az intézkedések?
Nagy István: A program célja, hogy átfogó módon nyújtson segítséget a mezőgazdaság és az élelmiszeripar számára. Ezért célzott támogatásokat kapnak azok az ágazatok, amelyek egészét közvetlenül és jelentősen sújtja a koronavírus-járvány. A többi szektorban pedig azok a vállalkozások juthatnak támogatásokhoz, amelyek árbevétele igazolhatóan a járvány miatt csökkent jelentős mértékben.
Kapcsolódó cikkeink
Megvalósuló tervek
Közel egy éve tölti be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >Éder Tamás: „A többletterhek elleni fellépés a következő időszak legfontosabb feladata”
Az élelmiszeriparban egyre hangsúlyosabbá válik a hatékonyság javításának szükségessége, amely…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: „A folyamatosság és az aktív piaci jelenlét elengedhetetlen a sikeres kereskedelmi tevékenységhez”
A magyar kereskedelmi szektor számára 2023-ban a nagymértékű infláció jelentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >