Nagy István: méhek nélkül nincs élelmiszer
A boltban minden hatodik élelmiszer a méheknek köszönhető, ezért kijelenthető: ha nincs méh, akkor nincs élelmiszer, nincs gyümölcs sem – mondta az agrárminiszter az európai mézes reggeli kampány pénteki, székesfehérvári programján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-17-10.33.26.png)
A kampány a hazai mézfogyasztást propagálja
Nagy István kijelentette: „a világ szegényebb lesz méhek nélkül, sőt, el is pusztul”. A tárcavezető szerint hálás a magyar méztársadalom, amiért ennyi gyerekhez viszik el a „legteljesebb élelmiszert, a természet csodáját, a mézet”, és reményét fejezte ki, hogy a mézes reggelivel 200 ezer magyar gyermek válik új mézfogyasztóvá. A kampány célja, hogy ösztönözze a hazai mézfogyasztást, amely most átlagosan fejenként évi egy kilogramm.
Nagy István kitért arra is, hogy a méhészek és a fogyasztók védelme érdekében Magyarország már évek óta szorgalmazza, hogy az Európai Unióban szigorítsák a mézkeverékek származásának megjelölését.
Kapcsolódó cikkeink
Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >Ezért érdemes mézet vinni a nyaralásra
A BeoBee Méhészet megmutatja, miért érdemes mézet vinni a nyaralásra. Tökéletes…
Tovább olvasom >Nagy István: élelmiszerszuverenitás és az élelmezésbiztonság a legfontosabb
A múlt vasárnapi választás megerősítette a gazdák érdekérvényesítését Brüsszelben, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >