Nagy István: a szürkemarhának van jövője
A magyar szürkemarha sorsa a bizonyíték arra, hogy múltján és jelenén túl nagyon komoly jövő elé is néz – mondta Nagy István agrárminiszter a VI. Szürkemarha Fesztiválon Harsányban.
„A szürkemarha a magyar állattenyésztés címerállata, s megtestesíti mindazt, ami a magyarokat jellemzi: konok, szikár, küzd a túlélésért és győz. Van múltja, jelene és benne van a jövő” – fogalmazott a miniszter.
A miniszter szerint amit a szürkemarha megjelenít, abban benne van a magyar állattenyésztés minden gondja és baja, de azt is megmutatja, hogy képesek vagyunk megújulni, átmenteni magunkat a jövőbe és új piacokat nyerni.
Az agrárminiszter felidézte: néhány évtizede senki nem gondolta volna, hogy a Hortobágyi Nemzeti Park területén elrejtve megmaradt néhány tíz darabos szürkemarha állományt olyan szinten sikerül megmenteni, mint ahogyan az mára megtörtént.
Tállai András, a Pénzügyminisztérium parlamenti államtitkára arról beszélt, hogy a rendezvénynek helyszínt adó Borsod megyei település tiszteli a hagyományait, őseit, saját történelmét. Ennek ékes bizonyítéka ez a fesztivál, ahol több ezer ember fordul meg, s a régió legnagyobb rendezvényévé nőtte ki magát – mondta.
Az államtitkár igazi élő magyar falunak nevezte Harsányt, amely sok kis közösséget tudott létrehozni, polgárőrséget, futballcsapatot, egyházi közösséget, emellett itt van az ország legnagyobb babakiállítása, a gyerekeknek pedig kis közlekedési parkot alakítottak ki – sorolta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fokozott ellenőrzések a hazai állatállomány védelmében
Kiemelten fontos a védekezés a fertőző állatbetegségek ellen, hiszen így…
Tovább olvasom >A tarvágás káros, és az állami erdészetek tudnák felelősebben kezelni hazánk erdeit – ezt üzeni a WWF Magyarország Klímabarát Erdőgazdálkodó díja
Az Agrárminisztérium közleménye, illetve a közösségi média számára készült videója…
Tovább olvasom >Indul a nyári szezonális ellenőrzés
Július 15-én, kedden elindul a nyári szezonális ellenőrzés, amelyet az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >