Nagy István: a magyar termék választása az ország gazdaságát erősíti
A magyar termék választásával Magyarország gazdaságát erősítik a vásárlók, biztosítják a családok megélhetését és hozzájárulnak a klímavédelemhez is – közölte Nagy István agrárminiszter pénteken az M1 aktuális csatornán.
Mint mondta: a magyar mezőgazdaság 25 millió embert tud élelemmel ellátni. Ez óriási kincs, olyan erőforrás, amellyel jól kell gazdálkodni – vélekedett.
Kiemelte: a nagy kereskedelmi láncok nem magyar tulajdonban vannak, ezért nagy mennyiségben árulnak külföldi árut, emiatt az a cél, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek a magyar termékek mellett.
Hozzátette: a szezon előtt külföldről behozott gyümölcsök rontják a magyar termékek üzletét, mivel az import árut nyersen szedik le, hosszan utaztatják, ezért nincs jó ízük. Szerinte mire a magyar termékek a boltokba kerülnek, a vásárlóknak a korábbi negatív tapasztalatok miatt már nem kellenek azok.
Az agrárminiszter beszélt arról is: Magyarországon az egy hektárról leszedhető mennyiség ugyanannyi, mint Nyugat-Európában, de a magyar gazdák bevétele csak 53 százaléka a nyugat-európaiakénak. Ez azért van, mert Magyarországon nincs feldolgozó kapacitás a mezőgazdaság mögött – mondta Nagy István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >