Nagy István: a magyar termék választása az ország gazdaságát erősíti
A magyar termék választásával Magyarország gazdaságát erősítik a vásárlók, biztosítják a családok megélhetését és hozzájárulnak a klímavédelemhez is – közölte Nagy István agrárminiszter pénteken az M1 aktuális csatornán.
Mint mondta: a magyar mezőgazdaság 25 millió embert tud élelemmel ellátni. Ez óriási kincs, olyan erőforrás, amellyel jól kell gazdálkodni – vélekedett.
Kiemelte: a nagy kereskedelmi láncok nem magyar tulajdonban vannak, ezért nagy mennyiségben árulnak külföldi árut, emiatt az a cél, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek a magyar termékek mellett.
Hozzátette: a szezon előtt külföldről behozott gyümölcsök rontják a magyar termékek üzletét, mivel az import árut nyersen szedik le, hosszan utaztatják, ezért nincs jó ízük. Szerinte mire a magyar termékek a boltokba kerülnek, a vásárlóknak a korábbi negatív tapasztalatok miatt már nem kellenek azok.
Az agrárminiszter beszélt arról is: Magyarországon az egy hektárról leszedhető mennyiség ugyanannyi, mint Nyugat-Európában, de a magyar gazdák bevétele csak 53 százaléka a nyugat-európaiakénak. Ez azért van, mert Magyarországon nincs feldolgozó kapacitás a mezőgazdaság mögött – mondta Nagy István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komplex támogatási program segíti a ragadós száj- és körömfájás sújtotta állattartó telepeket
Komplex támogatási program kidolgozásával segíti az Agrárminisztérium a ragadós száj-…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: csapadékra várnak a növények
Az elmúlt egy hét csapadékszegény időjárása nem tett jót a…
Tovább olvasom >Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >