Nagy István: a legnehezebb helyzetben is meg kell őrizni az élelmiszerbiztonságot
A legnehezebb helyzetben is meg kell őrizni az élelmiszerbiztonságot, amihez magyar termékek vásárlásával a vevők is hozzájárulhatnak – mondta az agrárminiszter a Tesco Magyarországgal közösen tartott szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten.

A magyar termékek vásárlása az élelmiszerbiztonságot is segíti
Nagy István szerint a vásárlói tudatosság azért különösen fontos, mert mind a magyar termelők megélhetéséhez, mind a fenntarthatósághoz hozzájárul.
A tárcavezető üdvözölte, hogy a vevők választását megkönnyítve egyre több áruházlánc kínál belföldön előállított élelmiszert, a Tesco például már kizárólag magyar akácmézet forgalmaz. Ha a méz esetében működik a fogyasztói tudatosság, akkor a többi terméknél is fog – fogalmazott.
Nagy István hangsúlyozta, hogy Magyarországon a méztől 20 ezer méhész megélhetése, a beporzástól pedig az élelmiszerellátás jövője függ. A méhek munkájától függ az élelmiszerellátás harmada, nélkülük az ökológiai egyensúly is felbomlana – tette hozzá.
A Tesco Magyarország vezérigazgatója megjegyezte, hogy beporzók nélkül üresek lennének a boltok polcai, a Tesco ezért nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet. Erre többek között fenntartható forrásból származó termékek forgalmazásával, vagy a műanyag csomagolások lecserélésével törekednek. Pálinkás Zsolt közölte, hogy a Tesco az akácméz mellett a többi mézfajtát is belföldről szeretné forgalomba hozni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih tippek házi kenyérsütéshez és tároláshoz – élelmiszerbiztonság és pazarlásmegelőzés az új kenyér ünnepén
Augusztus 20-a, az új kenyér ünnepe, ami kiváló alkalmat teremt…
Tovább olvasom >Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári Nébih-ellenőrzések első szakasza
Kedvező tapasztalatokkal zárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A…
Tovább olvasom >Megérkeztek a nyári ellenőrzések első szakaszának eredményei
Lezárult a nyári szezonális ellenőrzés első szakasza. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >