Nagy István: a koronavírus után a legfontosabb dolog a fejlesztés
Egyetlen helyes döntés van a koronavírus utáni helyzetben: fejleszteni kell, mert aki megáll, az lemarad, piacot veszít – jelentette ki az agrárminiszter kedden Pacsán.
Nagy István a Pulyka-Java Baromfifeldolgozó Kft.-nél tett üzemlátogatása után beszélt arról, hogy a rendkívüli helyzetben a baromfiágazatnál az állatjóléti programokban résztvevő 2370 termelőnek a lehető legrövidebb idő alatt fizetik ki a támogatásokat, és az állatbetegségek megelőzésével, leküzdésével kapcsolatos támogatások esetében is ez a cél.
Létrehoztak egy 25 milliárd forintos válságkezelő támogatási programot a mezőgazdaság és az élelmiszeripar szereplői számára, továbbá 80 milliárd forint értékben új mezőgazdasági beruházási pályázati csomagot hirdet meg az agrártárca az állattenyésztés és a kertészeti ágazat számára – mondta Nagy István.
Kifejtette: a válságkezelő támogatási programot a következő két hétben hirdetik meg, ebből az élelmiszeripar 8 milliárd, a baromfiágazat 3 milliárd forinttal részesül. A beruházási pályázati csomagot a nyár folyamán teszik közzé, 50 milliárd forint értékben a teljes állattenyésztési ágazatot felöleli majd a felhívás, amelynek újdonsága, hogy 50 százalékos támogatás mellett 500 millió forintról 2 milliárd forintra emelik a maximálisan elnyerhető összeget.
Az agrárminiszter kitért arra is, hogy a magyar agrárvállalkozások, gazdálkodók, termelők, élelmiszerforgalmazók a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben is helytálltak. A magyar családok ellátási zavarok nélkül vészelték át a járványhelyzetet, március 14-én még a karácsonyi forgalmat is megháromszorozta a kiskereskedelemben a vásárlói roham, de ennek ellenére is mindig folyamatos volt az ellátás.
A Pulyka-Java Baromfifeldolgozó Kft.-ről szólva azt mondta: a megbízható vevőkörrel és biztos piaci háttérrel rendelkező cég életére is kedvezőtlenül hatott a járvány, miközben évi 1 millió pulykát és 4,5 millió csirkét vágott és dolgozott fel a piaci szűkülést megelőzően. A járvány óriási keresletcsökkenést idézett elő a cég fő külföldi piacain, Ausztriában, Romániában, Olaszországában, Horvátországában, Németországban, Szlovéniában és Szlovákiában.
A közel 100 dolgozónak munkahelyet biztosító családi vállalkozás az egyetlen olyan vágóhíddal rendelkezik az országban, ahol két soron külön dolgozzák fel a pulykát és a csirkét. Tervezett fejlesztéseikkel pedig a továbbfeldolgozott, ízesített, konyhakészre előkészített termékekkel szeretne újabb piacokat nyerni a vállalkozás – részletezte Nagy István.
Kántor Mária Veronika cégvezető elmondta: a tavalyi év hasonló időszakához képest az idei első négy hónapban mintegy 40 százalékkal, 1 milliárd forinttal csökkent a cég árbevétele. Az MTI kérdésére hozzátette: nemrég fejeztek be saját forrásból egy 180 millió forintos beruházást, amelynek keretében az irodaházat és az öltözőket bővítették, továbbá új laboratóriumot és mosodát építettek. A növekvő igényekre válaszul terveik között szerepel új kazán, illetve hűtőautó vásárlása. A nyilvános cégadatok szerint a cég a tavalyi évet nettó 6,176 milliárd forintos árbevétel mellett 210 millió forintos adózott eredménnyel zárta.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >