Nagy hideg üzlet – 59 milliárd dollár jégkrémre
Az Euromonitor kutatói szerint évente 2,5 százalékkal nő a jégkrémfogyasztás a világban és 2010-re értéke eléri a 65 milliárd dollárt.
A piacot két globális óriás a svájci Neslé (17,5 %) és az
angol-holland kézben lévő Unilever (16%) uralja. Termékeik a világ jégkrém
piacának harmadát, az amerikai fogyasztás felét adják és egyre bővülő ütemben
vannak jelen a gyorsan növekvő ázsiai és latin-amerikai piacon is.
Nyugat-Európában, a világ legnagyobb jégkrémpiacán tavaly
21,5 milliárd dollár értékű jeges édességet értékesítettek, eközben
Észak-Amerikában 15,3 milliárd dollárt fordítottak erre az élvezeti cikkre.
Leginkább a kínai és brazil piac van feljövőben, itt tavaly 8-8,5%-os
növekedést regisztráltak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >