Nagy a kereslet Törökországban a magyar hízómarhára
Ismét lehet fantázia a hazai hízómarha-tenyésztésben, ha továbbra is fennmarad a tavaly óta felpezsdült török kereslet.
A korábban állat-egészségügyi okokból zárt török piacon tavalyig rendkívül magas marhahúsárak alakultak ki, amelyre válaszul Törökország megnyitotta kapuit a külföldről származó marha előtt. A muszlim hagyományokkal és rendkívül szigorú állat-egészségügyi előírásokkal rendelkező országban nagy kereslet mutatkozott a marhahúsra, ám az elvárásoknak jószerével csak a magyar és a balti országok állatai feleltek meg. Ennek oka, hogy a hazai állományt nem érinti a kéknyelv-betegség és „hármasmentes” is, vagyis bizonyítottan nem fertőzte meg a brucellózis, a leukózis és a tbc.
„Eredetileg az a hír járta, hogy a törökök hűtőházi tárolásra keresnek vágómarhát, 26–30 ezer állat megvásárlására mutatkozott igény” – nyilatkozta lapunknak Bartha Sándor. A növénytermesztés mellett mintegy 160 hízómarhát nevelő gyomaendrődi agrárvállalkozó hozzátette: „A török kereslet az árakon is megmutatkozott. Tavaly május és június környékén a másodosztályú marhát még 280–310 forintos kilogrammonkénti áron tudtam eladni, az első osztályút ennél 30 százalékkal drágábban. A tavaly nyár végétől felpörgött török kereslet hatására augusztusban és szeptemberben már 550–680 forintos áron lehetett eladni az élő marha kilóját.”
A piac ugyan hektikus, és a korábbi kifejezett kereslet most némileg enyhülni látszik, de még mindig viszik a magyar marhát a keleti országokba vágásra és továbbtartásra egyaránt. Az élő vágómarhát ma 510 forintos kilónkénti áron is el lehet adni, a továbbtartásra szánt állatokat a marha korától, állapotától és súlycsoportjától függően 700–900 forintos kilónkénti áron – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kevesebb cukor, minimális szénhidrát
A cukormentes és szénhidrátcsökkentett élelmiszerek piaca ma már messze túlmutat…
Tovább olvasom >TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >