Na, ki a király?
2020 után újra Dobó Norbert fagylaltja nyerte el Az Év Fagylaltja címet. A balatonfüredi Füredi Fagyizó tulajdonosa ezúttal is szerényen válaszolt kérdéseinkre.
– Autodidaktának nevezed magad. Hogyan győzedelmeskedhettél immár másodszor a profik között?
– Nem tudnék éles határvonalat húzni a profik és azok között, akik könyvekből, illetve tanfolyamokon szerzik meg a tudásukat. Ma már gazdag szakirodalom áll rendelkezésre ahhoz, hogy megtanuld, hogyan készíts kiváló fagylaltokat. A nehézség abban rejlik, hogyan lehet mindezt a mindennapi munkában is megvalósítani.
Nem mások legyőzésének fogom fel a sikert, egyszerűen olyan fagylaltot sikerült versenyeztetnem, amely a zsűrinek a legjobban ízlett. Megkóstoltuk a döntőbe jutott fagylaltokat: úgy tűnik, csak nüanszokon múlhatott a végeredmény.
– Miben lett jobb, több a tudásod a 2 évvel ezelőtti győzelemhez képest?
– Az elméleti tudásomat könyvek gyarapították, egy különleges tanfolyam, meg sok-sok beszélgetés olyan kollégákkal, akikre felnézek. Önzetlenül megosztották velem tapasztalataikat, a fejlődésemhez, úgy érzem, a hozzáállásukból kapott motiváció ad nagyon sokat.
– Mi a szőke zserbó? Hogy lehet egy „konzervatív” sütemény átköltésével modern fagylaltversenyt nyerni?
– Tavaly készítettünk már zserbófagylaltot, egy hagyományos, egyszerűbb verziót. Már az is sikeres volt, de szerettem volna komplexebbé tenni: minden elemében legalább két ízt párosítani. Az alapban a sárgabarack és a dió egyszerre jelenik meg, a rétegező elemekben a karamellizált fehércsoki és a sárgabarack áll párban egymással, a pekándiót pedig mézzel és sókristállyal karamellizáltuk. Szerintem azért lett jó a fagyalt, mert első kóstolásra visszaadja a klasszikus zserbó ízélményét, de ahogy haladunk „befelé” az ízben, úgy fedezzük fel benne az új részleteket.
– Milyen árat hajlandó még megfizetni szerinted a vásárló egy gombóc fagylaltért (és mennyit a győztesért)?
– Nehéz megmondani, mi az az ár, aminél még nem lesz a 3 gombócból csak 2, vagy ami miatt ritkábban jönnek fagyizni. Mi 480 Ft-ért adunk 6-6,5 dkg-os adagokat, és nem érezném fairnek a vendégekkel szemben, ha a díjazott fagylaltokat esetleg drágábban kínálnánk.
– Gondolsz-e nemzetközi versenyzésre?
– Nagy sikerélmény a győzelem a hazai versenyeken – a mindennapi munkánkban ez azt mutatja, hogy jó úton járunk. Ám egyelőre fontosabb, hogy egy olyan rendszert szeretnék felépíteni, ahol a napi rutinmunka nem veszi el az időnk és energiánk 90%-át, és több munkát fordítani a fejlesztésre, kísérletezésre tudunk. Ennek eredményei nem feltétlenül a versenyzésben kell hogy megmutatkozzanak!
– Hogyan látod a Füredi Fagyizó márkát 3 év múlva?
– Felépítettünk egy nagyobb műhelyt és raktárat, így a fagylaltkészítés kézműves jellegét megőrizve a termelést is tudjuk bővíteni. Ez lehetőséget ad arra, hogy a későbbiekben néhány partnert vagy saját üzleteteket ellássunk. Szeretném azt elérni, hogy a Füredi Fagyizó mindenkinek a kellemes élményt, jó ízeket jelentse.//
Kapcsolódó cikkeink
A magyar fagylalt szép jövő elé néz!
A 25 éves Év Fagylaltja verseny győztese idén a balatonmáriafürdői…
Tovább olvasom >A FrieslandCampina büszkesége
Idén 25. alkalommal választották meg hazánkban Az Év Fagylaltját, és…
Tovább olvasom >Közgyűlés 2022
A Magyar Cukrász Ipartestület októberben tartotta a pandémia miatt februárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >SweeTEN 4.0
Újabb mérföldkő az ipartestület tehetséggondozó tevékenységében: a Nemzeti Tehetség Program…
Tovább olvasom >