Munkahelyeket teremt a Hell Energy hazánkban

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 01. 10:51

Ha van rögös útja a sikernek, akkor a már kialakult piacra betörés a nagyok közé mindenképpen az. Itt ugyanis a járt, kitaposott út nemhogy garan­ciát nem jelent semmire, de meg is nehezíti a később indulók dolgát. Persze vannak, akiknek minden nehézséggel együtt sikerül: ilyen a Hell Energy Magyarország.

Az energiaital-piac története alig két évtizedes múltra tekint vissza, de épp elég régi ahhoz, hogy ne legyen könnyű betörni az új szereplőknek. A Hellnek mégis sikerült, ráadásul nem csak idehaza. A márka 2006-ban született és három év alatt nemzetközi sikereket könyvelhetett el. Már 24 országban érhető el, több országban piacvezető, illetve meghatározó piaci szerepet tölt be. Sikereit alighanem a nemzetközi marketingkommunikációs háttérnek és a fogyasztói igényeknek megfelelő pozicionálásnak köszönheti.

Nemzetközi marketing
Hogy mit jelent ez a gyakorlatban? A nemzetközi expanzió első lépései között a márka képviseltette magát Európa legnagyobb élelmiszer-ipari kiállításain, így Kölnben az Anugán, Párizsban a SIAL-on és a moszkvai World Food kiállításon is 2008-ban, ahol a Legjobb új, piacra lépő cégnek járó díjat, illetve a Legjobb energiaital díját is elnyerte.

Sokat növelt ismertségén az is, hogy az AT&T Williams Forma 1-es csapatával kötött szponzori szerződést, mely a közelmúltban járt le és mindenképpen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az első magyar vállalat és a második energiaital-márka volt, amelyik kihasználta ezt a reklámlehetőséget.

Nyitás Kelet felé
A megfelelő marketing mellett sokat segített a jó piaci pozicionálás és árazás is. Ennek köszönhető, hogy a HELL Energy Drink értékesítését nem befolyásolták a világgazdasági válság fogyasztási szokásokat ért hatásai. Olyannyira nem, hogy tavaly negyven százalékos exportnövekedést ért el a cég, mely legutóbb Kazahsztánban aratott óriási sikert. Itt már a forgalomba kerülés évében piacvezető pozíciót szerzett: 2010-ben négymillió dobozt értékesített a 15 millió lakosú szovjet utódállamban. Ez nagyban annak volt köszönhető, hogy a helyi disztribúciós láncokban, összesen 34 ezer értékesítési ponton juthatnak hozzá a vásárlók. Több más FÁK-államban is sikerrel vetette meg a lábát a Hell: Oroszországban, Belorussziában és Kirgíziában is megtették az első lépéseket, Ukrajnában pedig már egy ideje folyik az értékesítés. A keleti terjeszkedés tökéletesen egybevág a magyar gazdaság törekvéseivel, mely szerint az Európai Unió mellett egyre inkább a felértékelődött FÁK államok irányába nyitnak a vállalkozások.

Még több infóra kíváncsi? Kattintson a Magyar hírlap cikkére!

Kapcsolódó cikkeink