Munkaerőhiány és logisztikai kihívások nehezítik a futárszolgálatok működését
Az online vásárlások növekvő népszerűsége jelentős komoly kihívások elé állította a kézbesítő cégeket, különösen a nyári szabadságok idején. Az Egyenlő.hu modern szakszervezet szerint egyre több vásárló kénytelen személyesen átvenni megrendelt csomagjait, mivel a házhoz szállítási szolgáltatások nem tudják teljesíteni vállalásaikat.
Kézbesítési problémák nyáron
A nyári szezonban gyakori, hogy a megrendelt csomagokat nem szállítják házhoz, hanem csomagpontokon vagy automatákban helyezik el őket, amiről a vásárlók csak később értesülnek. Ez a probléma főként a munkaerőhiány és a logisztikai rendszerek elégtelensége miatt áll elő, ami mind a futárcégeknél, mind a vásárlóknál feszültségeket okoz – írja az Economx.
Munkaerőhiány és túlterhelt futárok
Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu modern szakszervezet elnöke szerint a futárcégek alkalmazottai gyakran már munkakezdéskor szembesülnek a létszámhiány okozta nehézségekkel. A sofőröknek napi 180-200 csomagot kell kiszállítaniuk, ami jelentős terhelést jelent. Emiatt sok esetben belső utasítás alapján bizonyos ingyenes csomagokat nem visznek ki lakcímre, hanem gyűjtőpontokon hagyják őket.
Vásárlói panaszok és megoldási javaslatok
A vásárlók elégedetlensége tovább növekszik, mivel gyakran a futároktól várják el, hogy megoldják a problémákat, miközben a futárok fix körzeteket látnak el és jól ismerik ügyfeleiket. Szakértők sürgős intézkedések szükségességét hangsúlyozzák, például új munkavállalók toborzása és képzése, valamint rugalmasabb munkarend bevezetése révén.
Az online vásárlások növekvő népszerűsége komoly kihívások elé állítja a kézbesítő cégeket, különösen a nyári szabadságok idején. A munkaerőhiány és a logisztikai rendszerek elégtelensége miatt egyre több vásárló kénytelen személyesen átvenni megrendelt csomagjait. A probléma megoldása érdekében sürgős intézkedésekre van szükség a munkaerőhiány enyhítése és a logisztikai folyamatok javítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Új év, új és régi kihívások a logisztikában: 2025-ben hullámvasúton érezheti magát a szektor
Az elmúlt években jelentős számú gazdasági megpróbáltatás volt hazai és…
Tovább olvasom >A Waberer’s lesz a GYSEV Cargo Zrt. többségi tulajdonosa
A Waberer’s International Nyrt. 70 százalékos részesedést szerez a GYSEV…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúra indexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >Második éve az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint
Már a második egymást követő évben az Apple a világ…
Tovább olvasom >Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges…
Tovább olvasom >