Munkaerő, trendek, árak
Szakképzett munkaerőt alig találni, az Y- és Z-generációról viszont nincs jó véleménye a budapesti vendéglátósoknak – többek között ez derült ki a BKIK étterem- és cukrászdavezetők, valamint vendégeik megkérdezésével készült kutatásából.
Az elemzés szerint a fiatalok munkához való hozzáállása nem megfelelő: a fizetési elvárásaik túl magasak, nincsenek tisztában a munka és saját munkájuk értékével, illetve ha már betanultak, akkor továbbállnak magasabb elvárásokkal. A munkaerőhiány miatt az üzletvezetők és tulajdonosok maguk is több munkakört látnak el, ami miatt számos fontos feladatra nem marad idejük, például pályázatfigyelésre, a jogszabályi változások értelmezésére.
Az éttermesek szerint a paleo diéta korszaka lecsengőben van, viszont az ételintolerancia miatt most a „mentes táplálkozás” hódít, a gluténmentes étkezés mögött egyfajta divatot is érzékelnek, a laktózmentességet az orvostudományi álláspontok miatt jobban elfogadják. A mentes kínálat biztosítása azonban nem egyszerű: a gluténmentességnek komoly szabályozási követelményei is vannak, másrészt kevés a beszállító, nincsenek vendéglátóipari kiszerelések, az alapanyagok nagyon drágák, amit a vendégekre nem háríthatnak át.
2000 vendég véleményének összegzéséből kiderül, hogy az étkezőhely kiválasztását az ár vezérli, de a széles választék, a kellemes atmoszféra, a megközelíthetőség ugyancsak befolyásolja a választást; a finom ételt csak a hetedik helyen említették. Ugyanakkor kedvenc étteremmé az a hely válik, ahol udvarias, kedves a személyzet, ezt a válaszadók több mint fele tartja elsődleges szempontnak, majd ezt követi a finom étel és a családias hangulat.
A válaszadók kétharmada egy főételért maximum 4000 forintot hajlandó adni. A sörözőkben a korsó sörért átlagosan maximum 779 forintot, egy deci borért pedig átlagosan legfeljebb 494 forintot hajlandóak kifizetni a vendégek.
Az elsősorban az italra koncentráló üzletekben a vendégek főként a minőségi italokat keresik. A sörök között a lagereket felváltják az IPA típusú sörök, de egyre keresettebbek az ízesített sörök is. A fröccs továbbra is népszerű. //
Kapcsolódó cikkeink
A sikeres piaci növekedés receptje az elégedett munkaerővel kezdődik
Az elmúlt években számos bizonytalanság övezte nemcsak a nagyobb világgazdasági…
Tovább olvasom >Profession.hu: a diploma egyre kevesebb álláshirdetésnél feltétel
Évek óta egyre kevesebb álláshirdetésnél feltétel a diploma, 2023-ban már…
Tovább olvasom >K&H: biztonságban érzik magukat a dolgozó fiatalok
Továbbra is többségben vannak azok a dolgozó fiatalok, akik kellően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >Valentin-napi gasztronómiai kaland Gianni Annonival a Candy szervezésében
Egy igazán különleges desszertkészítő élményre invitálta a gasztronómia szerelmeseit a…
Tovább olvasom >Ki vagy, ha mogyorót ennél? – A nap videója
Akár a Snickers őse is lehetne az ázsiai mogyorós édesség,…
Tovább olvasom >