Munkaerő, trendek, árak
Szakképzett munkaerőt alig találni, az Y- és Z-generációról viszont nincs jó véleménye a budapesti vendéglátósoknak – többek között ez derült ki a BKIK étterem- és cukrászdavezetők, valamint vendégeik megkérdezésével készült kutatásából.
Az elemzés szerint a fiatalok munkához való hozzáállása nem megfelelő: a fizetési elvárásaik túl magasak, nincsenek tisztában a munka és saját munkájuk értékével, illetve ha már betanultak, akkor továbbállnak magasabb elvárásokkal. A munkaerőhiány miatt az üzletvezetők és tulajdonosok maguk is több munkakört látnak el, ami miatt számos fontos feladatra nem marad idejük, például pályázatfigyelésre, a jogszabályi változások értelmezésére.
Az éttermesek szerint a paleo diéta korszaka lecsengőben van, viszont az ételintolerancia miatt most a „mentes táplálkozás” hódít, a gluténmentes étkezés mögött egyfajta divatot is érzékelnek, a laktózmentességet az orvostudományi álláspontok miatt jobban elfogadják. A mentes kínálat biztosítása azonban nem egyszerű: a gluténmentességnek komoly szabályozási követelményei is vannak, másrészt kevés a beszállító, nincsenek vendéglátóipari kiszerelések, az alapanyagok nagyon drágák, amit a vendégekre nem háríthatnak át.
2000 vendég véleményének összegzéséből kiderül, hogy az étkezőhely kiválasztását az ár vezérli, de a széles választék, a kellemes atmoszféra, a megközelíthetőség ugyancsak befolyásolja a választást; a finom ételt csak a hetedik helyen említették. Ugyanakkor kedvenc étteremmé az a hely válik, ahol udvarias, kedves a személyzet, ezt a válaszadók több mint fele tartja elsődleges szempontnak, majd ezt követi a finom étel és a családias hangulat.
A válaszadók kétharmada egy főételért maximum 4000 forintot hajlandó adni. A sörözőkben a korsó sörért átlagosan maximum 779 forintot, egy deci borért pedig átlagosan legfeljebb 494 forintot hajlandóak kifizetni a vendégek.
Az elsősorban az italra koncentráló üzletekben a vendégek főként a minőségi italokat keresik. A sörök között a lagereket felváltják az IPA típusú sörök, de egyre keresettebbek az ízesített sörök is. A fröccs továbbra is népszerű. //
Kapcsolódó cikkeink
Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >MTÜ-vezérigazgató: sikeres volt a turizmus legmagasabb szintű európai rendezvénye
Budapest közös platformra hozta az európai turizmus kormányzati és piaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >