Multichannel Hervis nyílik a MOM Parkban
A MOM Park Bevásárlóközpontban nyitja következő, 800 m2 alapterületű áruházát a Hervis. Közép-Európa meghatározó sportszer- és sportruházati láncának ma megnyíló üzlete a Hervis többcsatornás – multichannel – kereskedelmi koncepciójának legújabb nagykövete. Az eladótérben elhelyezett tabletek és QR-kódok segítségével a vásárlók nemcsak a bolt választékából, de a Hervis teljes európai kínálatából válogathatnak, online vásárlással pedig ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként használhatják az üzletet. Az itthon 26 áruházzal rendelkező osztrák lánc 2014-ben – 20 termékkategóriában mintegy 16 000 eladott árucikkel – megháromszorozta hazai online forgalmát, 2015 első félévében pedig az előző évihez képest további 43%-kal növelte webes bevételét.
Július 1-jén a MOM Park Bevásárlóközpontban nyitja meg kapuit Közép-Európa vezető sportszer- és sportruházati láncának legújabb, teljes körű multichannel vásárlási élményt kínáló üzlete.
A Hervis energiatakarékos, levegő- és környezetbarát anyagok felhasználásával kialakított 800 m2-es eladóterű boltja több népszerű sportág szerelmesének kínál innovatív, felső kategóriás termékekkel megerősített választékot. Az új budai áruházban debütál például a prémium minőséget képviselő osztrák Salewa túramárka, illetve az üzletnyitással egy időben az online választékban elérhetőkké válnak a Vaude, a La Sportiva, valamint Dynafit sportszermárka termékei is.
„Tapasztalataink szerint a MOM Park, illetve a hegyvidék vásárlóközönsége átlagon felül trendkövető és fokozottan nyitott az újdonságokra, ezért megtaláltuk a tökéletes helyet arra, hogy szélesebb körnek is elérhetővé tegyük prémium sportfelszereléseinket, valamint divat- és szabadidőmárkákat” – nyilatkozta az üzlet megnyitóján Viola Krisztina, a Hervis Sport és Divatkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.
Hozzátette: a többcsatornás vásárlás révén ez a prémium kínálat még inkább kiszélesedik, hiszen a vásárlók az áruházban kihelyezett táblagépekről nemcsak a helyben található készletet, hanem a Hervis európai szortimentjét áttekinthetik, és akár már a boltból online rendelhetnek, illetve ingyenes áruátvételi pontként használhatják a Hervis 26 hazai áruházát.
A látogatók okostelefonjukkal az egyes termékcsoportok mellett elhelyezett QR-kódokat is leolvashatják, és a teljes árukínálatot bemutató online márkashopok és tematikus sportvilágshopok készletéből válogathatnak.
(Például a futóosztályon lévő QR-kódot leolvasva a vásárló azonnal a Hervis honlapján, az online futóboltban találja magát, és a boltban elérhető termékeken kívül a kapcsolódó online kínálatot is megnézheti.)
A Hervis az online kártyahasználattól idegenkedőknek is kedvez: ha a vásárló az üzletben elhelyezett táblagép segítségével interneten vásárol, nemcsak online, hanem közvetlenül az áruház kasszájánál is fizethet.
A kiskereskedelmi lánc az új koncepcióval egyszerre elégíti ki a modern megoldások iránt nyitott vásárlók igényeit, illetve az online és a bolti kereskedelem keverékére fogékony, de a személyes tanácsadást igénylő vásárlókból álló új célcsoportot is megszólítja.
„Ezzel a koncepcióval – egy minden szempontból 21. századi megoldással – valóban ötvözzük az online és a hagyományos vásárlás előnyeit” – mutatott rá Viola Krisztina.
Dübörög a multichannel
A többcsatornás értékesítési modellt több hónapos tesztidőszak után, 2013 végén Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország mintegy 100 üzletében egy időben vezette be a Hervis.
A koncepció folyamatos fejlesztésének köszönhetően a Hervis 2014-ben az előző évihez képest megháromszorozta online forgalmát: az eladások több mint felét már az áruházakban kihelyezett tableteken keresztül bonyolítják le.
Tavaly 20 termékkategóriában mintegy 16 ezer árucikket adott el online boltjában a Hervis, többségük sportcipő volt.
„A Hervis többcsatornás modelljének sikere bizonyítja, hogy az online értékesítés óriási, eddig még ki nem aknázott lehetőség a hagyományos bolti kereskedelem számára is. A két csatorna kibővítése nem csupán az internetes kereskedelem számára jelent versenyelőnyt, hanem az áruházak szolgáltatását is bővíti” – hangsúlyozta Viola Krisztina.
A többcsatornás koncepció 2015. július 1-jén már minden hazai Hervisben, köztük a legújabb, a MOM Parkban található üzletben is elérhető. A szolgáltatás az elmúlt két évben számos finomításon ment keresztül: a felület mobiltelefonos optimalizálása mellett jelentősen kibővült és átalakult a kereső funkció, lehetséges a termékenkénti kategorizálás, valamint elérhető egy mérettáblázat, illetve a keresett termékeket ma már kívánságlistára menthetik a látogatók.
Viola Krisztina elmondta: az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az online vásárlók 68%-a használja a click & collect szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az online felületen megvásárolt termékeket házhozszállítási díj nélkül a vevő az általa megjelölt boltban vegye át. Ezzel ugyanis nemcsak a szállítási költség spórolható meg, de a termék kipróbálása és cseréje is jóval egyszerűbb.
A Hervisnél azt tapasztalják, hogy az online rendelések az európai átlag alá csökkentették a hazai visszáru arányát. A költségérzékeny magyar fogyasztók rendkívül tudatosan választják ki a nekik megfelelő termékeket, illetve az is megfigyelhető, hogy a hatékony online termékmenedzsmentnek köszönhető pontos termékinformációk és specifikációk jóvoltából már elsőre sikeresebben választanak árut, mint korábban.
Ugyancsak figyelemre méltó, hogy az átlagos online kosár értéke mintegy 45%-kal haladja meg a normál bolti vásárlások értékét. Ennek hátterében az áll, hogy az online vásárlók gyakrabban rendelnek olyan felső kategóriás termékeket, amelyek a boltok kínálatában nem találhatók meg.
Jó példa erre, hogy az egy vásárlóhoz köthető legmagasabb értékű online rendelés tavaly elérte a 900 ezer forintos szintet, slágertermékeknél pedig a magyar piac online értékesítési volumene felveszi a versenyt az osztrákéval.
A Hervis itthon
A Magyarországon a válság évei alatt 5 áruházzal bővülő Hervis-lánc vidéken is masszív jelenléttel rendelkezik: egy kivételével az összes megyeszékhelyen jelen van, és jelenleg is további üzletek nyitását tervezi.
A menedzsment várakozásai szerint a Hervis 2014-es 14,06 milliárd forintos árbevétele idén ismét két számjegyű százalékkal nő majd, éves eredményét pedig nullszaldó közelébe várja a cégvezetés.
Az online értékesítésből származó bevételek várhatóan továbbra is dinamikusan növekednek, hiszen már 2015 első félévében mintegy 43%-os növekedést produkált ez a csatorna az előző évi hasonló időszakhoz képest.
A MOM Parkban található üzlet megnyitásával a lánc nemcsak piaci pozícióját erősíti meg, de elkötelezettségét is bizonyítja a magyar piac felé. Az új üzletben 10 új munkahely jön létre, és a vállalat további gyakorlati helyeket is biztosít az üzletbe tanulóként érkező fiatalok számára.
Az áruház kialakításakor a Hervis a fenntarthatósági elvárásokat szem előtt tartó, költséghatékony és energiatakarékos üzlet létrehozására törekedett.
Ezt a célt szolgálják az építésekor alkalmazott újrahasznosított elemek, a 100%-ban LED-izzós világítás, valamint az alacsony környezetterheléssel előállítható, jó beltéri levegőt biztosító kaucsuk padlóburkolat.
Kapcsolódó cikkeink
Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedi koncepcióval nyílt Mango üzlet az Allee-ban
Új helyszínen, friss belső dizájnnal nyitotta meg újra üzletét a…
Tovább olvasom >Több mint 4000 drogériatermékre kínál 30%-os kedvezményt a Tesco
Június 5-től több mint 4000 szépségápolási, vegyi- és papírárutermék kapható…
Tovább olvasom >Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >