Műanyagmentes július: szemléletformáló kampányt indított a SPAR
A SPAR Magyarország is csatlakozott a műanyagmentes júliushoz. Az egész hónapot felölelő szemléletformáló kezdeményezés célja, hogy az üzletek vásárlóinak és a vállalat több mint 14 ezer munkatársának figyelmét felhívják a műanyaghulladékok csökkentésének fontosságára.

A cég 99 forintos akciós áron kínálja az újrahasználható, könnyen tisztítható zöldség-gyümölcs tasak csomagot
A SPAR Magyarország fenntarthatósági programjának fontos részét képezi a felelős hulladékgazdálkodás, ezen belül is kiemelt cél a műanyaghulladékok csökkentése. Emellett a szemléletformálásra is nagy figyelmet fordít a vállalat. A SPAR Youtube oldalán elérhető ÖKO KALAND tízrészes animációs sorozat az óvodások és kisiskolások számára mesél olyan témákról, mint a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, vagy az egyszer használatos műanyagok kerülése. A Nestlé Hungáriával közös Tervezz okosan! című – online szintén elérhető – kiadvány pedig hiánypótló ismertetőkkel és pénztárcabarát gyakorlati tippekkel támogatja a környezettudatos fogyasztói szokások kialakítását.
„A hulladékgazdálkodás területén nagy kihívást jelentenek a háztartásokban képződő műanyag hulladékok. Ezért vállalatunk a hónap első napjától elindította a Műanyagmentes július kampányát, amelynek keretében a vásárlóink és a csaknem 14 ezer munkatársunk körében igyekszünk felhívni a figyelmet a műanyaghasználat csökkentésének fontosságára. A kezdeményezésünk a SPAR honlapja mellett áruházi plakátokon, a vállalat Instagram oldalán, szórólapokon, valamint a MySPAR applikációban zajlik július hónapban”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A vásárlók számára a vállalat 99 forintos akciós áron kínálja az újrahasználható, könnyen tisztítható zöldség-gyümölcs tasak csomagot, amely mérsékli a nehezen lebomló hulladék mennyiségét. Egyúttal felhívják a vásárlók figyelmét arra is, hogy az ugyancsak újrahasználható pékáru zsákok alkalmasak akár zöldségek, gyümölcsök vásárlására is. A SPAR szerint az is fontos, hogy a vásárlók válasszanak újrahasznosított alapanyagból készült, többször használatos bevásárlótáskákat, illetve hogy eldobható palack helyett használjanak saját kulacsot.
A fogyasztói szokások átgondolásával, jól tervezett bevásárlásokkal, valamint környezetbarát termékekkel mindenki számára megvalósítható a minél kisebb mértékű hulladéktermelés. Ehhez is hasznos tanácsokat tesz közzé Instagram platformján a SPAR, amely a kampány során nyereményjátékkal is ösztönzi a tudatos vásárlóit.
A vállalat a 14 ezer munkatársát is igyekszik megszólítani olyan hasznos, fenntarthatóságot ösztönző üzenetekkel, amelyek révén munkahelyükön és otthonukban is csökkenteni tudják a keletkező műanyaghulladékon túl a felhasznált papír és víz mennyiségét is. Ilyenek például a saját bögre és alumínium kulacs használata, az energiatakarékosság a szociális helyiségekben, a mértéktartó vízhasználat, a kevesebb liftezés és a hulladékok szelektív gyűjtése. A vállalat emellett 2024. július 22-én biodiverzitással és fenntarthatósággal kapcsolatos előadásokat is szervez munkatársainak, amelyeket visszanézhetővé tesz számukra.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >