Műanyagmentes július: szemléletformáló kampányt indított a SPAR
A SPAR Magyarország is csatlakozott a műanyagmentes júliushoz. Az egész hónapot felölelő szemléletformáló kezdeményezés célja, hogy az üzletek vásárlóinak és a vállalat több mint 14 ezer munkatársának figyelmét felhívják a műanyaghulladékok csökkentésének fontosságára.
A SPAR Magyarország fenntarthatósági programjának fontos részét képezi a felelős hulladékgazdálkodás, ezen belül is kiemelt cél a műanyaghulladékok csökkentése. Emellett a szemléletformálásra is nagy figyelmet fordít a vállalat. A SPAR Youtube oldalán elérhető ÖKO KALAND tízrészes animációs sorozat az óvodások és kisiskolások számára mesél olyan témákról, mint a szelektív hulladékgyűjtés fontossága, vagy az egyszer használatos műanyagok kerülése. A Nestlé Hungáriával közös Tervezz okosan! című – online szintén elérhető – kiadvány pedig hiánypótló ismertetőkkel és pénztárcabarát gyakorlati tippekkel támogatja a környezettudatos fogyasztói szokások kialakítását.
„A hulladékgazdálkodás területén nagy kihívást jelentenek a háztartásokban képződő műanyag hulladékok. Ezért vállalatunk a hónap első napjától elindította a Műanyagmentes július kampányát, amelynek keretében a vásárlóink és a csaknem 14 ezer munkatársunk körében igyekszünk felhívni a figyelmet a műanyaghasználat csökkentésének fontosságára. A kezdeményezésünk a SPAR honlapja mellett áruházi plakátokon, a vállalat Instagram oldalán, szórólapokon, valamint a MySPAR applikációban zajlik július hónapban”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A vásárlók számára a vállalat 99 forintos akciós áron kínálja az újrahasználható, könnyen tisztítható zöldség-gyümölcs tasak csomagot, amely mérsékli a nehezen lebomló hulladék mennyiségét. Egyúttal felhívják a vásárlók figyelmét arra is, hogy az ugyancsak újrahasználható pékáru zsákok alkalmasak akár zöldségek, gyümölcsök vásárlására is. A SPAR szerint az is fontos, hogy a vásárlók válasszanak újrahasznosított alapanyagból készült, többször használatos bevásárlótáskákat, illetve hogy eldobható palack helyett használjanak saját kulacsot.
A fogyasztói szokások átgondolásával, jól tervezett bevásárlásokkal, valamint környezetbarát termékekkel mindenki számára megvalósítható a minél kisebb mértékű hulladéktermelés. Ehhez is hasznos tanácsokat tesz közzé Instagram platformján a SPAR, amely a kampány során nyereményjátékkal is ösztönzi a tudatos vásárlóit.
A vállalat a 14 ezer munkatársát is igyekszik megszólítani olyan hasznos, fenntarthatóságot ösztönző üzenetekkel, amelyek révén munkahelyükön és otthonukban is csökkenteni tudják a keletkező műanyaghulladékon túl a felhasznált papír és víz mennyiségét is. Ilyenek például a saját bögre és alumínium kulacs használata, az energiatakarékosság a szociális helyiségekben, a mértéktartó vízhasználat, a kevesebb liftezés és a hulladékok szelektív gyűjtése. A vállalat emellett 2024. július 22-én biodiverzitással és fenntarthatósággal kapcsolatos előadásokat is szervez munkatársainak, amelyeket visszanézhetővé tesz számukra.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >