Nejlonzacskó helyett szatyorkölcsönzés
Egyre többen mondanak nemet Magyarországon is az egyszer használatos műanyag zacskók használatára a környezettudatosság jegyében. Erre építve hozta létre a „nemkellzacskó” mozgalmat egy ceglédi vállalkozó édesanya, ami zéró önköltséggel járó kezdeményezésként hódította meg az országot.
A sajtó hangos a közelgő klímakatasztrófától, így nem csoda, hogy egyre több civil kezdeményezéssel találkozhatunk, amik kreatív köntösbe bujtatott tippekkel terelik lakosságot a környezettudatosabb életmód felé. Erre az igényre született meg Cegléden a szatyorkölcsönző ötlete, mely azóta már több vidéki településen, és a fővárpsban is elérhető.
Egyre népszerűbbek a városi és falusi könyvtárakban, boltokban helyet kapó szatyorkölcsönzők, amik az otthon felejtett táska problémájára jelentenek valós megoldást. Egy újabb nejlontáska vásárlása helyett sokkal vonzóbb lehetőség az oda kihelyezett textilbatyu egyikét elemelni, ami garantáltan nem zörög, nem szakad, nem lyukad ki, nem vág bele a tenyérbe, ráadásul még fizetni sem kell érte, csak becsületkassza alapon később visszatenni a helyére. A teljesség igénye nélkül, ilyen pont üzemel az orosházi vásárcsarnokban és könyvtárban, több szegedi bibliotékában, egy hódmezővásárhelyi ingatlanban, a debreceni bababizományiban, egy Fejér megyei zöldségesénél és számos Pest megyei áruházban, szatyorponton.
– Egyszer csak azon kaptam magam, hogy idegesít a bevásárlás utáni egyszer használt zacskók látványa, akkor is, ha jó földlakóként szelektíven gyűjtöttük vagy épp újra felhasználtuk. Sokat olvastam az interneten a témában, és rádöbbentem, hogy kis erőfeszítéssel ki lehet váltani a műanyagzacskókat. Amatőr varró vagyok, gyakorlatilag emiatt kaptam elő az évek óta nem használt varrógépemet – mesélt Csonka Kata, a „nem kell zacskó” mozgalom elindítója. A kezdeményezés lényege, hogy nem nyomul, és az elindítója szerint „ez a finom, néma reklám az, amitől népszerű” a nemkellzacsko.hu. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén végre beindulhat a gazdasági növekedés
Elsősorban az élénkülő fogyasztásnak köszönhetően idén 2 százalékkal nőhet a…
Tovább olvasom >EY-kutatás: a fogyasztói benyomásnak kulcsszerepe van az üzleti sikerben
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb…
Tovább olvasom >Rekordbevétellel zárta 2024-et a BioTechUSA, de mérséklődött a növekedés üteme
A magyar tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport 2024-ben 93,7 milliárd forintos árbevétellel zárta…
Tovább olvasom >