MTÜ: a Virágos Magyarország versenyre idén június 15-ig pályázhatnak a települések
Az idén 30. alkalommal megrendezett Virágos Magyarország versenyre június 15-ig jelentkezhetnek az önkormányzatok – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kedden az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/pexels-valeria-boltneva-101472.jpg)
Már pályázhatnak az önkormányzatok
Idén ismét öt, hagyományos települési kategóriában hirdetik meg a versenyt – a kis falvaktól a nagyvárosokon át a fővárosi kerületekig -, míg a határon túli magyarlakta települések immár negyedik alkalommal jelentkezhetnek. Az idei versenyben kiemelt szerepet kap a fenntarthatóság és a környezetszépítés mellett a közösségépítés is – írták.
A közlemény szerint a 30. évfordulóra a verseny történetét feldolgozó ünnepi kiadvány is készül, illetve jubileumi díjat is átadnak idén ősszel. Továbbá a Magyar Díszfaiskolások Egyesülete közreműködésével ebben az évben minden pályázó település egy-egy emléktáblával és facsemetével lesz gazdagabb.
Hozzátették, hogy 2023-ban először osztják ki az Év zöld innovációja díjat, mellyel a fenntarthatóság fontosságára hívják fel a figyelmet.
A jubileumi évben megújult Virágzó közösség díjra helyi virágosítási, környezetszépítő versenyekkel lehet pályázni. Ugyancsak újdonság, hogy keresik az év virágos városi, illetve falusi sétányát, valamint díjazzák az év fasorát, óvodakertjét, illetve a legvirágosabb főteret is – ismertették.
Az önkormányzati versenyről a https://viragosmagyarorszag.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők, illetve érdemes követni a kezdeményezés Facebook oldalát is – olvasható az MTÜ közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >