MTÜ: a Virágos Magyarország versenyre idén június 15-ig pályázhatnak a települések
Az idén 30. alkalommal megrendezett Virágos Magyarország versenyre június 15-ig jelentkezhetnek az önkormányzatok – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kedden az MTI-vel.

Már pályázhatnak az önkormányzatok
Idén ismét öt, hagyományos települési kategóriában hirdetik meg a versenyt – a kis falvaktól a nagyvárosokon át a fővárosi kerületekig -, míg a határon túli magyarlakta települések immár negyedik alkalommal jelentkezhetnek. Az idei versenyben kiemelt szerepet kap a fenntarthatóság és a környezetszépítés mellett a közösségépítés is – írták.
A közlemény szerint a 30. évfordulóra a verseny történetét feldolgozó ünnepi kiadvány is készül, illetve jubileumi díjat is átadnak idén ősszel. Továbbá a Magyar Díszfaiskolások Egyesülete közreműködésével ebben az évben minden pályázó település egy-egy emléktáblával és facsemetével lesz gazdagabb.
Hozzátették, hogy 2023-ban először osztják ki az Év zöld innovációja díjat, mellyel a fenntarthatóság fontosságára hívják fel a figyelmet.
A jubileumi évben megújult Virágzó közösség díjra helyi virágosítási, környezetszépítő versenyekkel lehet pályázni. Ugyancsak újdonság, hogy keresik az év virágos városi, illetve falusi sétányát, valamint díjazzák az év fasorát, óvodakertjét, illetve a legvirágosabb főteret is – ismertették.
Az önkormányzati versenyről a https://viragosmagyarorszag.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők, illetve érdemes követni a kezdeményezés Facebook oldalát is – olvasható az MTÜ közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10…
Tovább olvasom >Szlovéniában nőtt a turisták száma az év első hat hónapjában
Az év első hat hónapjában 2,8 millió turista látogatott Szlovéniába…
Tovább olvasom >A világsztárok a hangulat mellett a turizmust is felpörgették
Világsztárok adták egymásnak a színpadot Budapest megakoncert-helyszínein az elmúlt héten.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >