MTÜ: a turizmusfejlesztési hozzájárulás a szektor versenyképességének erősítését szolgálja
A 4 százalékos turizmusfejlesztési hozzájárulás (TFH) közvetlenül a turisztikai szektor versenyképességének erősítését szolgálja, a turizmusban működő vállalkozások a díj fejében pedig számos szolgáltatásban, támogatásban részesülhetnek – ismerteti a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Az MTÜ egy sajtócikkre reagálva felidézte: a 2018-ban bevezetett és azóta is 4 százalékos bevételarányos turizmusfejlesztési hozzájárulás megjelenése óta a helyben fogyasztott ételekre és bizonyos, helyben készített alkoholmentes italokra és szálláshely-szolgáltatás áfájára is kedvezményes 5 százalékos áfa kulcsot vezetett be a kormány.
Az ügynökség cáfolta azokat a cikkben szereplő állításokat, hogy a turizmusban érdekelt vállalkozók semmilyen szolgáltatást nem kapnak a díj fejében.
Kiemelték:
a TFH-ból származó bevételek egy részét visszaforgatják a szektorba, legyen szó beruházásokról, fejlesztési támogatásokról, marketingről, digitalizációról, képzésekről.
A támogatási programok közül kiemelték a Kisfaludy Turisztikai Fejlesztési Programot, amely indulása óta közel 405 milliárd forint forrást biztosított mintegy 21 ezer fejlesztéshez. Az Ágazati Támogatási Program keretében 3200 fővároson kívüli étterem, cukrászda, büfé, alkalmi vendéglátóhely, zenés-táncos szórakozóhely és kávézó részesült 15 milliárd forint támogatásban, továbbá 2 milliárd forintból több mint 670 településen működő italüzlet újulhat meg. A Tourinform irodák három ütemben közel 1 milliárd forint támogatásban részesültek – tájékoztattak.
Hozzátették: a szolgáltatók csatlakozhatnak beföldi és külföldi forgalomélénkítő kampányokhoz, megjelenhetnek nemzetközi vásárokon, roadshow-kon, és bekapcsolódhatnak workshopokba. Az MTÜ adatai szerint a kampányban részt vevő vállalkozások nagyobb forgalmat realizáltak.
Tavaly minden korábbinál több, 18,2 millió turista érkezett Magyarországra, ami 12 százalékos növekedést jelent, a vendégéjszakák száma közel 45 millióra emelkedett – emelte ki az MTÜ, megjegyezve, hogy a konjunktúra idén is folytatódik.
2025-ben minden eddiginél korábban, már szeptember végén átlépte a vendégforgalom a 15 milliót, és a szálláshelyek 895 milliárd forint bevételt, a vendéglátóhelyek pedig 1660 milliárd forint bevételt könyvelhettek el január-szeptember között.
A közleményben megjegyzik, hogy a kedvező számok ellenére „visszatérő negatív kampány” zajlik a visszaeső forgalomról, és a nehéz helyzetbe került Balaton-parti szolgáltatókról. A balatoni vendégforgalom ezzel szemben szeptember végéig a tavalyi, rekordévi eredményeket is túlszárnyalta.
Az MTÜ szerint ahelyett, hogy a Balaton ellen hangolnák az embereket, sokkal fontosabb lenne a tó szépségeiről, értékeiről, kulturális és gasztronómiai gazdagságáról beszélni, mert a negatív politikai és médiakampány a balatoni turizmust gyengítheti, és ezzel a tó környékén élők megélhetését veszélyezteti.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya a nyarat követően sem lassít, szeptemberben közel 33,2 milliárd forintot költöttek az emberek, 7 százalékkal többet, mint tavaly
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Országos Múzeumpedagógiai konferencia kezdődött a Soproni Egyetemen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Több mint 600 ezer vendégéjszakát hozott az október 23-i hosszú hétvége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ennyit érnek valójában a nyugdíjas élelmiszer-utalványok – boltlánconként más kedvezmény jár
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Gyenge közepes diótermés: már karácsonyra importdióra szorulhat Magyarország
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Z generációs TikTok sitcommal ünnepli a baráti karácsonyokat a hazai McDonald’s
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

