MTÜ: a kerékpárosok és a kirándulók kedvenc úticélja is a Balaton
Évről évre egyre többen használják ki a balatoni turisztikai térség programlehetőségeit, már nem csak a strandolásé a főszerep. Közel száz múzeum, kiállítóhely és látogatóközpont mellett több kalandpark, valamint kerékpáros központ közül válogathatnak azok, akik fürdőzés helyett más kikapcsolódási lehetőséget keresnek a Balatonnál, amely az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően Magyarország első számú kerékpárosturisztikai desztinációjává vált – hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A 205 kilométer hosszú Balatoni Bringakör több mint fele megújult
A BAHART személyhajókra az idén már 16 százalékkal több kerékpárjegyet értékesített, a balatoni hajók is teljes kapacitással közlekednek, a kompok forgalma hamarosan eléri az 1 millió utast. A strandolás mellett akár túrázhatnak, kerékpározhatnak, hajózhatnak vagy a térség kulturális értékeit is felfedezhetik a Balatonra utazók – írták.
Különösen gazdag programok várják a látogatókat a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programévnek köszönhetően. Az aktív kikapcsolódást keresők számára az elmúlt években Alsópáhoktól Zamárdin át Zalaszabarig több kalandpark bővítette kínálatát, és a Balaton-felvidéki Nemzeti Park is számos újdonsággal várja a vendégeket – sorolta az MTÜ.
A közlemény szerint a Balaton és környéke megismerésének egyik legnépszerűbb módja a kerékpártúra. Míg a tó körüli bringaút mérőpontjain áthaladó kerékpárosok száma 2019-ben nem érte el a százezret, mára már a 200 ezret is meghaladja. A kerékpáros turizmus töretlen fejlődéséről tanúskodik a Balatoni Hajózási Rt. (BAHART) által értékesített kerékpáros jegyek száma is, a hajózási szezon márciusi indulása óta eladott százezer ilyen jegyből a kompokon értékesítetteké 7 százalékkal, a személyhajókra megváltott kerékpárjegyeké pedig 16 százalékkal bővült.
A tájékoztatás szerint a kerékpározás feltételeit javítja, hogy a 205 kilométer hosszú Balatoni Bringakör több mint fele megújult, idén tavasszal pedig be is zárult a kör. A BalatonBike 365 kerékpáros fejlesztési projektnek köszönhetően a Balatoni Bringakörön és azon túl további 800 kilométerkerékpáros útvonalon 70 tematikus túra, pihenőhelyek és önkiszolgáló szervizoszlopok hálózata, turisztikai ajánló weboldal és hét nyelven elérhető navigációs mobilalkalmazás teszi biztonságossá és élvezetessé a kerekezést a térségben, az utóbbi használóinak 15 százaléka pedig immár külföldi.
A megnövekedett keresletet jól mutatja a kerékpáros központok forgalma is. Balatonföldváron, Balatonfüreden, Keszthelyen és Kapolcson a vendégek július végéig már közel háromszor annyi e-kerékpárt kölcsönöztek, mint 2022-ben ugyanebben az időszakban, és a júliusi vezetett kerékpártúrák létszáma is csaknem megnégyszereződött.
Az MTÜ az idén a BalatonBike 365 segítségével gyerekekkel is könnyen teljesíthető tókörüli biciklitúrákra ösztönzi a családokat. A kisiskolások idén nyáron a Kajla bringakörök mentén már speciális bringás pecséteket is szerezhetnek a Kajla útleveleikbe a Balatonnál. További tippekért érdemes tájékozódni a térségben elérhető 18 Tourinform iroda valamelyikében.
Ha nem a kerékpározás, akkor a hajózás is remek kikapcsolódást nyújt. A BAHART adatai alapján a kompok és személyhajók folyamatosan teljes kapacitással közlekednek a Balatonon. Előbbiek forgalma már a 900 ezredik utast is meghaladta, míg utóbbiakra közel 500 ezren váltottak eddig jegyet. A balatoni hajózásnak kedvez a magas vízszint is: jelenleg 27 centiméterrel magasabb a tó vízszintje, mint tavaly ilyenkor – emlékeztetett az MTÜ.
Kapcsolódó cikkeink
A Balatont népszerűsíti Vadnai Jonatán olimpikon vitorlázó
A Balaton négyévszakos sport- és élményközpontú népszerűsítésében vállal szerepet Vadnai…
Tovább olvasom >Strandválasztás okosan: így változik a Balaton turisztikai térképe
A Balaton továbbra is verhetetlen a hazai nyaralók körében –…
Tovább olvasom >Az amerikai fagylaltnap alkalmából akció indult vasárnap a Balatonnál
Ezer gombóc fagylaltkupont rejtenek el vasárnaptól a Balaton körül az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >