MRSZ: három és fél évet kapott a reklámpiac a közterületi reklámozás új szabályaihoz való alkalmazkodásra
A 2017. április 28-án megjelent és 30 napos hatállyal érvénybe lépő 104/2017 kormányrendelet a végrehajtási rendelete a tavaly elfogadott a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénynek.
A rendeletnek megfelelően a 30 nap elteltével, május 28-tól csak olyan ÚJ eszköz helyezhető ki, amely megfelel az abban foglalt kritériumoknak, mindemellett a régi, már meglévő és a településképi törvénynek nem megfelelő eszközök a szerződésük lejártáig, de legkésőbb 2020. december 31-ig változatlanul kint maradhatnak és az eddig megszokott módon használhatók – olvasható a Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata sajtóközleményében.
A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak az új szabályozásnak való megfelelésre, tehát 2021. január 1-től kell minden használatban lévő eszköznek megfelelnie az új paramétereknek.
A közterületen történő reklámozás lehetősége tehát nem szűnik meg, a tervezett kampányok zökkenőmentesen megvalósíthatók. A 3 és fél év elegendő időt biztosít a közterületi piac szereplőinek, hogy az új szabályozásnak megfeleljenek, és mindeközben teljesüljön az a kormányzati szándék is, hogy a reklámzaj csökkenjen.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: minden negyedik reklám kifogásolgató
Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a…
Tovább olvasom >MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >