MRSZ: három és fél évet kapott a reklámpiac a közterületi reklámozás új szabályaihoz való alkalmazkodásra
A 2017. április 28-án megjelent és 30 napos hatállyal érvénybe lépő 104/2017 kormányrendelet a végrehajtási rendelete a tavaly elfogadott a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénynek.
A rendeletnek megfelelően a 30 nap elteltével, május 28-tól csak olyan ÚJ eszköz helyezhető ki, amely megfelel az abban foglalt kritériumoknak, mindemellett a régi, már meglévő és a településképi törvénynek nem megfelelő eszközök a szerződésük lejártáig, de legkésőbb 2020. december 31-ig változatlanul kint maradhatnak és az eddig megszokott módon használhatók – olvasható a Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata sajtóközleményében.
A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak az új szabályozásnak való megfelelésre, tehát 2021. január 1-től kell minden használatban lévő eszköznek megfelelnie az új paramétereknek.
A közterületen történő reklámozás lehetősége tehát nem szűnik meg, a tervezett kampányok zökkenőmentesen megvalósíthatók. A 3 és fél év elegendő időt biztosít a közterületi piac szereplőinek, hogy az új szabályozásnak megfeleljenek, és mindeközben teljesüljön az a kormányzati szándék is, hogy a reklámzaj csökkenjen.
Kapcsolódó cikkeink
MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Egészséges növekedést produkált a rendezvényszektor 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, illetve partnerei 2025. március…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >