Mostantól garantáltan magyar árpából készül a Soproni
Kötelezettségvállalást írtak alá a hazai árpatermelőket integráló vállalatok a Soproni sört is gyártó HEINEKEN Hungáriával arról, hogy a jövőben kizárólag hazai árpa kerül Magyarország kedvenc sörébe. A magyar árpa melletti egyértelmű elköteleződésről szóló dokumentum egy példányát Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszternek nyújtották át az aláírók.
Kizárólag Magyarországon termesztett árpából készülnek januártól a Soproni Klasszikus és a Soproni Frissen Csapolt sörök. A Magyarország kedvenc sörét gyártó HEINEKEN Hungária eddig is elsősorban magyar árpából készült malátát szerzett be sörei előállításához a dunaújvárosi és ógyallai (Szlovákia) malátagyárakból, azonban mostantól vállalja, hogy a Soproni sörökhöz szükséges árpát külön tárolja, hogy a hazai fogyasztók poharába biztosan hazai forrásból érkezzen a folyékony kenyér.
„A HEINEKEN elkötelezett amellett, hogy termékeit világszerte elsősorban helyi alapanyagokból készítse el, ezzel is támogatva a helyi mezőgazdaságot. Vállalatunk számára fontos, hogy Magyarországon a HEINEKEN Hungária hozzájárulhat ezeknek az árpatermesztő gazdák stabil megélhetéséhez, ezáltal a helyi családok életminőségének javításához. Partnereink azok az integrátor vállalkozások, amelyek biztosítják, hogy megfelelő mennyiségben és minőségben álljon rendelkezésre a kiváló magyar sörárpa, és ehhez vetőmaggal valamint egyéb eszközökkel is segítik a gazdákat” – jelentette ki Joris Huijsmans, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója.
A HEINEKEN Hungária eddig is előnyben részesítette a hazai partnereket a minőségi alapanyagok beszerzésekor. A sörgyártáshoz szükséges árpa és kukorica 86%-át szerezte be magyar termelőktől 2015-ben, és az arány további javítására törekszik partnereivel, a magyar gazdákat segítő integrátor cégekkel. Most mintegy 100 árpatermesztő számára válik hosszútávon biztosítottá a lehetőség Magyarország északi és délnyugati régióiban, hogy a HEINEKEN Hungária beszállítóiként járuljanak hozzá a magyarok kedvenc sörének előállításához. Az árpa mellet a cég a ciderek gyártásához mintegy 65 ezer tonna almából készülő koncentrátumot vásárol, amely a hazai feldolgozott almamennyiség mintegy 10 százalékának felel meg.
A nagy sörgyártók közül először a HEINEKEN Hungária tett vállalást a hazai árpatermesztés támogatására, amely a világcég szigorú minőségi követelményeinek is megfelel. Döntéséhez a vállalat akkor is tartja magát, ha a magyar árpáért esetleg többet kell fizetni a valamelyik szomszédos országban termesztettnél. „A minőség és a hazai beszállítók érdekében nem is cselekedhetnénk másként. A Soproni tehát mostantól 100 százalékban magyar árpából készül” – tette hozzá Joris Huijsmans. A Heineken cégen belül, a szlovákiai Ógyallán készítenek az árpából malátát, amely a régió más országainak sörgyártásában is szerephez jut, így a magyar gazdák részben exportra is termelnek. A magyar piacra a sör a HEINEKEN Hungária soproni, illetve martfűi gyáraiban készül. A vállalat mintegy 20 000 tonna malátát dolgoz fel üzemeiben évente, ez körülbelül 26 000 tonna árpából állítható elő, amely a teljes magyarországi sörárpa termés 20 százalékának felel meg.
A HEINEKEN vezérigazgatója mellett Szakács Árpád, az AGROCROP Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., ügyvezető igazgatója látta el aláírásával a kötelezettségvállalást, amelyet Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter is üdvözölt.
„A Soproni magyar sör, és a kötelezettségvállalással még magyarabb lesz. A HEINEKEN Hungária a teljes magyarországi sörárpa termőterületének 21%-át vásárolja fel, a ma aláírt kötelezettségvállalás közvetetten közel 100 magyar gazdára lesz pozitív hatással, akik többsége az észak- és délnyugat-magyarországi termőterületeken gazdálkodik” – fogalmazott a miniszter.
Nagy Ádám, a Gödöllői Tangazdaság vezérigazgatója arról beszélt a sajtóeseményen, hogy milyen szerepet tölt be a sörárpa a magyar mezőgazdaságban, és hogyan tud egy tangazdaság egy világcéggel, a Heinekennel együttműködve tenni a minél jobb minőségi paraméterekkel rendelkező gabonafajta nemesítéséért.
Kapcsolódó cikkeink
Lezárult a Soproni „rockos” promóciója
Közel huszonháromezer szavazattal szálltak versenybe a zenerajongó sörkedvelők az egyik…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >