Mostantól az Amazon felhasználók is a Mastercard innovatív fizetési technológiájával fizethetnek
A Mastercard MDES (Mastercard Digital Enablement Service) technológiájának köszönhetően egyre ritkábban kell manuálisan frissíteni a kártya adatokat, így a vásárlás kényelmesebbé, a fizetési folyamatok pedig egyszerűbbé válnak.
A tokenizáció eddig főleg az olyan mobilfizetési megoldásokból volt ismert, mint az Apple Pay vagy a magyar banki mobiltárcák. A Mastercard ezen megoldását vezeti be most az Amazon 12 országban (Észak-Amerikában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Európában). A tokenizáció során az elsődleges kártyaszámot (PAN) egy alternatív kártyaszámmal vagy tokennel helyettesítik, melyet a felhasználható online vásárlások során használhat azoknál a kereskedőknél, akik ezt a szolgáltatást igényelték. Az Amazon 2020-ban kezdi használni a Mastercard tokeneket a tranzakciós folyamatok során, így biztosítva az egyszerűbb online vásárlást.
Magyarországon a legtöbb felhasználó a bolti mobilfizetések kapcsán ismeri és használja a Mastercard MDES megoldását, így amikor mobiltárcájával fizet, a tranzakcióban nem a fizikai kártya adatai vesznek részt, hanem az ezeket helyettesítő virtuális tokenek. A mobilfizetés mellett egyre több fogyasztó menti el kártyaadatait különböző weboldalakon is, ezzel hozzájárulva az e-kereskedelem növekedéséhez. Az Amazon mellett többek között az Etsy, a Stripe és a T-Mobile is a Mastercard tokenizációs technológiáját használja annak érdekében, hogy a fogyasztók kártya adatai mindig naprakészek legyenek. A fizikai kártyákkal ellentétben ugyanis a tokenek nem évülnek el, így amikor a fogyasztók új fizikai kártyát kapnak, nem kell újra megadniuk az oldalon az adatokat, azok automatikusan frissülnek.
Ez a technológia vizuálisan is a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítja, hiszen a felhasználók a fizikai kártyájuk képét látják, így erősödik bizalmuk a preferált fizetési módszerben és nagyobb valószínűséggel fejezik be a vásárlási folyamatot. A Mastercard és a Kantar kutatása szerint a kártyatulajdonosok 80% -a véglegesíti a vásárlást, ha az adott kártyáról egy képet is látnak1.
A COVID-19 világjárvány felgyorsította a digitális fizetésre történő átállást, így minden eddiginél fontosabb az e-kereskedelmi platformok számára, hogy a fizetés a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb legyen. A Mastercard Digital Enablement Service (MDES) megalapozza a zökkenőmentes vásárlást, megszünteti a kártyainformációk kezeléséből adódó frusztrációt és csökkenti annak esélyét, hogy a felhasználó megszakítsa a vásárlást.
„A Mastercard együttműködése az Amazonnal és a hozzájuk hasonló cégekkel bizonyítja a digitális termékcsaládunk erejét – olyan vásárlási folyamatokat hozunk létre, amelyek növelik az ügyfélélményt és a jóváhagyott tranzakciók számát” mondta Jorn Lambert, a Mastercard Digital Solutions ügyvezető alelnöke. „A COVID világjárvány felgyorsította a vásárlási szokásokban bekövetkező változásokat, de a mi munkánk eredménye, hogy a digitális megoldásokra nyitott felhasználók és az Amazonhoz hasonlóan gondolkodó vállalatok számára megfelelő infrastruktúra és partner-ökoszisztéma áll rendelkezésre.”
Az MDES több mint 2600 kibocsátóval és 1200 token igénylővel 93 országban van jelen. Az Amazonhoz hasonló globális szereplők bevonásával a kártyaadatok tokenizációja is felgyorsul és egyre szélesebb körben válik elterjedté. Az Amazon az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Brazíliában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Hollandiában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Arab Emírségekben alkalmazza először a Mastercard technológiai megoldását.
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >Nyugdíjba mehet a bankkártya: felkerült a hiányzó puzzle-darab a digitális bankolás asztalára
A K&H Bank minden ATM-jénél bevezette az NFC-technológiát, amely lehetővé…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >