MOHU: már napi 6 millió italcsomagolást váltanak vissza a vásárlók
Az elmúlt napokban már naponta 6 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza a vásárlók, néhány hét alatt 150 millió darabra nőtt a visszaváltások száma Magyarországon – közölte a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. pénteken az MTI-vel.
A vállalat közleményében hangsúlyozta: a visszaváltási rendszer a pozitív környezetvédelmi hatásai mellett hosszú távon a hazai ipart is szolgálja, mert méri, számolja, anyaga szerint csoportosítja és szállítja az italcsomagolások hulladékát, ami erősítheti a hazai újrahasznosítási ipart és segíti tervezését.
A MOHU vállalása, hogy az indulástól számított harmadik évre teljesíti a minimum 90 százalékos visszaváltást Magyarországon.
Az adatok szerint augusztus 16-ig több mint 5,5 milliárd forint visszaváltási díjat fizettek be a gyártók. A fogyasztóknak megtérített összeg már eléri a 7,2 milliárd forintot, vagyis csaknem 1,7 milliárd forintot előlegez meg a gyártóknak a MOHU, mert a gyártók csak utólag, havonta fizetik be ezt az összeget.
A visszaváltások csaknem 90 százalékában a boltban levásárolható utalvány formájában kérik vissza a pénzt a vásárlók, ez eddig több mint 6 milliárd forintot jelent. A visszaváltók mintegy 13 százaléka bankszámlára utaltatja a pénz, jótékonyságra pedig körülbelül 0,4 százalékuk ajánlja fel.
Jelenleg mintegy 3200 ponton lehet automatákban visszaváltani, és mintegy 1000 kézi visszaváltó hely van. A szám tovább nő, a bővítés folyamatos, több száz új automata telepítése várható – közölte a MOHU.
Kapcsolódó cikkeink
A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze
November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >