Modernizált boltbelsővel az élményszerű vásárlás felé
A hagyományos üzleteknek is fel kell venni a versenyt az online vásárlással. Ehhez két alapvető eszköz áll a rendelkezésükre. Olyan technikai megoldások, melyek legalább annyi információval árasztják el a vevőket, mint az internet. Illetve olyan környezetet kell kialakítanunk, ahol élménnyé válik az „offline” vásárlás.
Körmöczi László, a Carrier Kereskedelmi Hűtéstechnika ügyvezető igazgatója szerint az online vásárlás, a „drive-through”, a Pick Pack Pontok, mind-mind kihívást jelentenek a tradicionális berendezkedés számára, és bomlasztják a jelenlegi üzleti modelleket:
– Ezekre a kihívásokra olyan lehetőség jelentheti a választ, amelyet az online vásárlás nem tud biztosítani – egy beható és vásárlásra ösztönző bolti környezet. A kiszolgálópultok, melyek jászárokszállási üzemünkben készülnek és Európa-szerte szállítjuk őket, a legjobb megoldások közé tartoznak ennek biztosítására.
A belvárosi üzletek egyre népszerűbbek, melyekben kényelmes, városi környezetbe illő, nagy termékpalettát sem nélkülöző bevásárlási környezet kialakítására van igény.
– Az ilyen üzletekbe szánt fali regáloknak és fagyasztóknak optimális alapterület-kihasználással kell rendelkezniük – magyarázza Körmöczi László – Leegyszerűsítve: keskenyebb bútorokra van igény, mélyebb polcokkal. A Carrier Mendos® és MenEco® XU termékpalettája, amelyeket az Euroshop kiállításon mutattunk be 2014-ben, 400 mm-es polcokat kínál, 755 mm-es bútormélységgel és 320 mm-es frontmagassággal. Ezek a fali regálok és fagyasztók a legkarcsúbb bútorok közé tartoznak.
A vásárlók, a cégek és uniós szabályozások is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a környezetbarát megoldásoknak.
– Jelenleg két fő terület van, amelyek kiemelten fontosak az európai kereskedelmi hűtéstechnikában. Egyrészt a magas GWP (Global Warming Potential – Globális felmelegedés potenciál) értékű hűtőközegek folyamatos kiváltása, másrészt az energiahatékonyság fejlesztésének szükségessége és a termékeink energiahatékonysági matricával való ellátása. A Carrier elkötelezetten segíti ügyfeleit energiaköltségeik és környezetre gyakorolt hatásuk csökkentésében. A Carrier Plug-in és telepített rendszerű termékpalettája teljes mértékben lefedi az élelmiszer-kereskedelmi, illetve étel- és italhűtési igényeket. Ezen kívül nagy választékban kínálunk csoport aggregátokat, elpárologtatókat és kondenzátorokat.
Körmöczi László úgy tapasztalja, hogy az ügyfeleik, a magas színvonalú termékek mellé, gyors és hatékony szolgáltatásokat várnak.
– Teljes körű szolgáltatást nyújtunk, beleértve a szervizelést, a non-stop hibaelhárítást, a szivárgásvizsgálatok elvégzését, a távfelügyelet ellátását, valamint üzletek felújítását és átépítését. Sokan kedvelik E*Services megoldásaink előnyeit, melyek alkalmazásával energia-hatékony megoldásokat dolgozunk ki üzletek és üzletcsoportok részére a teljesítmény maximalizálásának érdekében.
Infóbomba érintésre
Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, és profik az információk rendszerezésében is, ezért elvárják, hogy áttekinthető, naprakész adatokat kapjanak az üzletektől olyan formában, ahogy azt az otthoni számítógépeiken vagy mobiltelefonjaikon megszokták. Ezen elvárások teljesítéséhez újszerű megoldásokat kell alkalmazniuk az üzleteknek. Szabó Dávid a Szintézis Zrt. vezérigazgatója úgy látja, hogy évek óta pozitív trend rajzolódik ki a retail üzletek modernizációjában:
– Új kereskedelmi egység nyitását már el sem tudjuk képzelni az innovatív eszközök nélkül. Az elmúlt időszakban számos boltot adtunk át, például Vitamin Szalon üzleteket és CBA Príma boltokat, mely nyitások egyértelmű üzenettel bírnak: a Szintézis retail-megoldásai megfelelnek a 21. század elvárásainak. Legkeresettebb termékeink között az elektronikus polccímkék, valamint a különböző POS terminálok, kioszkok, árellenőrzők, interaktív kirakatok szerepelnek. A piacvezető Pricer elektronikus polccímkéink iránt különösen nagy az érdeklődés. A digitális árkezelés segítségével egy gombnyomással ellenőrizhetők vagy cserélhetők az árak, így tehermentesítve az alkalmazottakat. A Pricer címkék sikere a stabil hadiipari technológiának és a nagyszerű ár-érték aránynak köszönhető, nem véletlen, hogy a nagy élelmiszeripari láncok és a patikák is mellette teszik le a voksukat.
Szabó Dávid azt tapasztalja, hogy a vásárlók különösen szeretik az E-papír alapú Pricer polccímkéken kínált többletinformációkat, például az allergén anyagok listáját, mellyel növekszik a biztonságérzetük és felgyorsul a pozitív vásárlási döntésük.
– Érdekesség, hogy az Pricer polccímkékben alkalmazott E-papír technológia annyira fejlett, hogy alig lehet megkülönböztetni a hagyományos papír alapú címkéktől, mégis sokkal modernebb és exkluzívabb megjelenést kölcsönöz a boltbelsőknek. QR-kódok? Pricer-rel többé nem probléma.
A vásárlók igényei mellett a munkakörnyezet kialakításában is meghatározza az aktuális trendeket a technika fejlődése.
– Automata kasszák, érintőképernyős kasszarendszerek, mobiltelefonos fizetés, digitális pénzvisszaváltó tálca, shopping assistant (bevásárlást segítő kézi szkenner), RFID, receptkioszkok, interaktív kirakatok, elektronikus polccímkék – mind-mind olyan eszköz, melyek fokozzák a vásárlási élményt és könnyítik a napi munkamenetet – sorolja Szabó Dávid. – Ahogyan mottónkban is írjuk – „Gyors kassza, rövid sor” –, rendkívül fontosnak tartjuk kasszáink áteresztőképességét, melyet integráltságunkkal biztosítunk. Nagy előnyünk, hogy egy szolgáltatóként teljes retail rendszereket tudunk telepíteni, kezdve készletvezető rendszerrel (SZIKE), POS Back Office Főpénztári Rendszerrel és PC alapú online Cronis Kassza Rendszerrel, egységes, prémium kategóriájú hardverekkel, valamint az előzőekben említett elektronikus polccímkékkel és „future store” eszközökkel együtt.
A közel 30 éves kereskedelmi-informatikai tapasztalattal rendelkező Szintézisnél egyértelműen azt látják, hogy a kor retail-szolgáltatóinak lépniük kell a modernizáció felé. Tudásalapú minőségi szolgáltatásaikat és termékeiket azoknak ajánlják, akik hosszú távon és biztos informatikai alapokkal rendelkező retail rendszerekkel akarnak piaci előnyre szert tenni.
Mizsei K.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >