Modernizálja áruházait a Praktiker
Újragondolta üzletegységeinek működését a Praktiker: egységesítette áruházai szortimentjét, valamint hangsúlyt kapott a dekor és lakberendezési termékkínálat a 20 barkácsáruházat működtető vállalatnál. A kisebb alapterületű áruházak felújítása, illetve az új polcrendszerek és látványosabb bemutatóterek kialakításánál a vevői élmény növelésére törekedtek, amitől a Praktiker egyértelmű forgalomnövekedést vár.
A hazai keresletnövekedésre válaszolva a Praktiker nagy volumenű invesztíciót hajt végre és 5 év alatt modernizálja mind a 20 üzletét Magyarországon. A Wallis Csoport befektetői szerepvállalását, a konszolidációt követően a vezetőségben megfogalmazódott egy egységes alapkínálat áruházi berendezése. Ennek kapcsán megtervezték az áruválaszték strukturált, a vásárlók által követhető rendszerét.
– Egységesek lettek az áruházak, egységes szerkezetben minden áruházunkban ugyanaz az alapszortiment található meg, amely minden Praktikerben teljes körűen megjelenik a termék darabszámot, illetve választékot illetően – hangsúlyozta Szita Mária. A Praktiker beszerzési igazgatója hozzátette: – A modernizáció keretében fontosnak tartjuk, hogy a klasszikus barkácstermékek mellett a Praktiker kínálatában a dekor és lakberendezési árukörök is hangsúlyt kapjanak.
A koncepció a polcrendszerek és a bemutatóterek újragondolását kívánta meg, hogy az adott osztály termékei úgy kövessék egymást, hogy az elsőáras termékektől a vásárló könnyen eljuthasson a termékinformációnak és az árnak köszönhetően a magasabb kategóriájú árucikkek felé is, miközben a kiegészítő termékek logikusan vannak kihelyezve.
– Az alapszortiment mellett szükség van újdonságokra is, de továbbra is a barkácscikkekre és lakberendezési termékekre fókuszálunk. Egyre több nagyobb értékű és magasabb árkategóriájú termékeket választanak a vásárlóink– mondta Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója. Hozzátette: a vállalatunk idén is az előző évekhez hasonló ütemű emelkedésre számít. Tavaly 20 százalékos növekedést értünk el, valószínűleg idén is két számjegyű lesz a bővülés.
A Praktiker modernizációs programja a kisebb alapterületű, 4800-6000 négyzetméteres barkácsáruházakban kezdődött: Esztergom, Zalaegerszeg és Kaposvár után szeptember közepén Nyíregyházán fejeződött be az átépítés. Ahhoz, hogy az alapválasztékot meg tudja mutatni a Praktiker, a legkisebb formátumú egységekben kezdte a felújítást. A modernizáció tovább folytatódik a közeljövőben. Az áruházakban nem csak az árukészletet, hanem az arculatot illetően is egységesített a Praktiker.
– A vásárlóinknak könnyebb döntést hozni a tematizálásnak köszönhetően, és gyorsabbá vált a navigáció is az áruházon belül, míg a dolgozók számára egyszerűbb, érthetőbb és könnyebb lett a feladatok végrehajtása – hangsúlyozta Németh Gyula. A Praktiker értékesítési igazgatóhelyettese hozzátette: – A fejlesztéseink környezettudatos megoldások segítségével valósultak meg. Az áruházakat környezetbarát vízbázisú festékanyagokkal újítottuk fel, és energiatakarékos ledes mennyezetvilágítást és polcvilágítást alakítottunk ki, a kiállítási területeken, pedig több mozgásérzékelős megoldás takarékoskodik az árammal.
A Praktiker egyértelműen a vevői elégedettség növekedését, ezáltal a forgalombővülést várja a fejlesztésektől. Az első tapasztalatok visszaigazolják a Praktiker várakozásait: ahol megtörtént a modernizáció, egyértelműen nőtt az áruház forgalma is. A Praktiker 2023-ig az összes áruházát szeretné felújtani, hogy minél több élményt jelentsen a vásárlás az egyre igényesebb hazai fogyasztóknak. Ez összesen mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet jelent.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezer féle árucikk elérhető.
Kapcsolódó cikkeink
Az Aldi Nord németországi ANIKo üzleteiben a hangsúly a zöldség-gyümölcs részlegen van
Az Aldi Nord legújabb németországi üzletkoncepciójának célja a hatékonyság növelése.…
Tovább olvasom >Visszatér gyökereihez a német Lidl
A Lidl üzleteinek korszerűsítésébe kezdett Németországban azért, hogy ellensúlyozza az…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >